putanges pont ekrepin - Reisverslag uit Putanges-Pont-Écrepin, Frankrijk van carla klaveren - WaarBenJij.nu putanges pont ekrepin - Reisverslag uit Putanges-Pont-Écrepin, Frankrijk van carla klaveren - WaarBenJij.nu

putanges pont ekrepin

Door: carla 13

Blijf op de hoogte en volg carla

01 Oktober 2014 | Frankrijk, Putanges-Pont-Écrepin

Hallo lieve mensen,vrienden en familie,
Alweer ruim 2 weken in Frankrijk en wat een heerlijke nazomer.
Het heeft wel dikke week geduurd voor ik helemaal ingeburgerd
was,zoveel nieuwe indrukken. Het leven is echt een stuk langzamer en relaxter dan in Nederland. Alle katten verzorgen
gaat prima. De kippen zijn een verhaal opzich, de eigenaren schaffen nl. elke keer nieuwe kippen aan. Er lopen al 6 soorten kip rond, samen met een goudfazant en 2 kalkoenen. Nu zitten er
2 hollandse kuifhoenen in een hokje apart in de grote polytunnel.
En maandag bracht de eigenares Patricia er nog 3 kraaikoppen bij. Dat ras heeft verschillende kleuren, deze kleur heet koekoek.
Nu lopen ze met z`n alle los in het grote hok. Wat een pikorde
heerst er dan,kleine hanen,grote hanen. Veren pikken en hele
achtervolgings drama`s.
Er staan wat bankjes bij de kippen en daar lunch ik vaak. Je wordt er kippig van, al dat kippengedrag bekijken!
Vlakbij groeien de frambozen volop, daar ben ik als de kippen bij.
Vandaag en gisteren moesten Sandy en ik alle 500 kleine raampjes zemen, binnen en buiten van het grote huis. Wat een werk, ik ging s`avonds met de kippen op stok.
Van de week gingen we boodschappen doen in Argentan,daar was een winkel met partijgoederen. Daar vond ik toch een mooie,dunne trekkingbroek.Heerlijk voor de zomer en de winter met een legging eronder,ik dacht Kip ik heb je. Maar 5 euro!!
Morgen gaan we de bloembollen planten en wat struiken snoeien.
Ik heb het erg naar mijn zin, de eigenaren Patricia en John zijn
boeiende mensen met een ruime kennis van allerlei zaken.
John was een dierenarts en is nu met pensioen. Nu kan hij alle dieren hier behandelen,ze hebben hun handen er vol mee.
Ik blijf hier tot 10 Okt., dan ga ik naar een ander adres.
Mijn horizon verbreden.
Een groet aan allen,liefs Carla







  • 02 Oktober 2014 - 09:57

    Nella:

    Goedemorgen Carla,

    Ik open net de computer en jahááá...je hebt er weer een berichtje op geplaatst, dank! Ook hier een fijne nazomer, heerlijk genieten.
    Van de week zat ik op de fiets en probeerde me voor te stellen hoe of het jou verging. Ik weet nu het antwoord; je probeert niet al te kippig te worden. Lijkt me prima.
    500 Raampjes zemen, hmm....daar moet ik even over denken maar verder klinkt het nog steeds aantrekkelijk ,vooral dat tempo! Vermaak jij je met de katten en de kippen en geniet van de mensen die je ontmoet en waar gaat de reis na 10 oktober heen?

    Hartelijke groet,
    Martien&Nella.

  • 02 Oktober 2014 - 12:33

    Elsbeth:

    Ha Carla,
    Leuk hoor, die verslagen van jou. Vooral een leuke afwisseling van alle suffe (soms noodzakelijke) mailtjes die ik krijg. Ik bedacht trouwens dat niet iedereen even handig is met de computer dus ben ik van plan om je verhalen uit te printen en op het prikbord van de ontmoetingskerk te hangen. Vind je dat goed?

    Groetjes,
    Elsbeth

  • 02 Oktober 2014 - 18:40

    Marijke:

    Dag lieve Carla,

    Het klinkt geweldig! Eet je 's morgens een broodje met een vers eitje van al die kippentjes?

    Ik mis je wel hoor. Het masseren bijvoorbeeld. Maar ook dinsdag, toen was de filmavond. Toen moetsen we jouw taken overnemen: koffieschenken, na afloop de afwas doen en de wc's schoonmaken... Maar het had ook wel weer iets.

    Waar ga je na 10 oktober naar toe?

    Lieve groet,
    Marijke

  • 02 Oktober 2014 - 19:39

    Jan En Esther Van Klaveren:

    Hoi Carla,

    Leuk weer een berichtje van je. Een walhalla lijkt mij dat al die kippen. Ben er gek op.
    Hopen dat het legkippen zijn en niet voor de slacht. in Barcelona had de boer ook heel veel kippen. Liepen lekker los te scharrelen totdat hij vertelde dat het slachtkippen waren. :-(
    Had ze het liefst alle 100 (!) in mijn koffer mee naar huis genomen.
    500 ramen zemen??? Dat is niet echt jouw ding haha. Gelukkig regent het niet veel dus het kan er weer ff tegen.
    Benieuwd wat de volgende plek wordt. Veel plezier nog op je huidige plek.

    Gr Esther X

  • 02 Oktober 2014 - 19:40

    Wout En Ineke:

    Hallo Carla,
    Wat hebben Wout en ik vanmorgen genoten van jouw enthousiaste en humoristische verslag! Echt heel leuk! Lezend over die haantjes en de heersende pikorde in het hok denk ik: hmmm, het zijn eigenlijk net mensen! Ook kerk heeft daar trouwens wel wat van weg. Dat zie je des te beter als je afstand genomen hebt en dan kun je er ook wel weer om lachen. Zo zien we jou op enige afstand van het kippenhok je boterhammetje nuttigen terwijl je het hele spul en hun gedoe glimlachend gadeslaat.
    Het blijft bijzonder hoe razendsnel jij je aan elke situatie lijkt aan te kunnen passen en vervolgens met volle teugen van de kleinste dingen weet te genieten. Dat is echt levenskunst.
    Carla, we kijken nu dan al weer uit naar je volgende verslag vanaf een andere plek met weer nieuwe mensen.
    Een lieve groet vanuit Houten, Wout en Ineke.

  • 04 Oktober 2014 - 19:56

    Dinant:

    Hallo Carla,

    Zo alweer een gezellig verslagje van de afgelopen tijd dat je goed bezig geweest bent
    uit je belevenissen op te maken.
    Het klinkt in ieder geval alsof je het goed naar je zin hebt gelukkig en vooral de rust
    en alle nieuwe dingen erom heen. geweldig om te lezen en tevens een stukje mee te
    beleven "op afstand".

    Lieve
    Carla nog een geode week gewenst daar en geniet ervan hoor.
    groetjes dinant en tiede.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Putanges-Pont-Écrepin

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 46811

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: