Ja,ja,hotel op stelten! - Reisverslag uit Assisi, Italië van carla klaveren - WaarBenJij.nu Ja,ja,hotel op stelten! - Reisverslag uit Assisi, Italië van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Ja,ja,hotel op stelten!

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

30 Mei 2015 | Italië, Assisi

Ciao lieve familie,vrienden,bekenden,
Een warme groet vanuit Italië. De afgelopen weken waren verrassend en wonderlijk.Mijn volgende plek was platteland,
vlakbij Florence,Greve in Chianti. Moest fantastisch zijn,met wijngaarden en schitterende vergezichten.Alexandra,de host,kwam mij op het station ophalen.Na wat SMS berichten op mijn Italiaanse nummer,bleken er wat veranderingen te zijn.
Ik moest naar een klein hotel midden in de stad,centrum gaan en daar aangekomen,bleek dat ik samen met een Argentijnse helper
10 dagen het hotel moest gaan runnen. Nou,dat was mij wat,help
kan ik dat wel? Haar hulpen in het buitenverblijf Chianti waren ziek en dus moest haar Filipijnse hulp van het hotel daarheen.
Ik werd met Santiago,Argentijn, 3 dagen ingewerkt en hup daar ging ik. Grote emmer met diverse schoonmaaksprays,doekjes,
schort voor,queck out,queck in,ontbijt klaarmaken,met de gasten
praten,bedden verschonen,stofzuigen,nou,noem maar op. Gelukkig deed Santiago de queck out,bedden verschonen,stofzuigen en computerboekingen.Wel vroeg opstaan.
We waren een goed team,het was heel leuk werk en maar 5 kamers,dat scheelt ook veel. De tips stroomde binnen,goed contact met de gasten en elke dag om 13.00 samen heerlijke lunch bij een goed restaurant om de hoek.
We hebben die dagen veel gezien van Florence,wandelde veel en bezochten museums. De middagen waren we vrij. Ook nog een dagje naar Sienna geweest. Ik sliep in het appartement van de host vlakbij. Na die leuke tijd in de stad,gingen we voor 4 dgn. naar Greve in Chianti,waar ze ook een hotel heeft. Dat is meer voor grote groepen.Ze was een zakenvrouw,maar had helaas geen hart voor haar gasten,klaagde veel en was moeilijk in de communicatie. We wilde na deze drukke tijd dan ook graag weg,
Santiago vertrok naar het noorden en ik ging naar Assisi.
Daar ben ik nu 4 dagen,buitenboel schilderen deze keer.
Amerikaanse vrouw met 2 dochters,runt zomerkamp voor kinderen van 8 jr. tot 14 jr.. Als die komen ben ik weer weg,12 juni. Mooi groot huis,moestuin,uitzicht op de bergen. Gisteren al naar Assisi geweest,veel kerken natuurlijk en souvenirswinkels met van alles over Franciscus van Assisi. Wel indrukwekkend!
Er komen van de week nog 2 helpers,een vrouw met dochter,10 jr. en een jonge Canadees 18 jr.. Die komt mij helpen met het buitenwerk. Alles is wel hard aan een schilderbeurtje toe.Zo maak ik mijn reputatie waar van een echte klusjesvrouw! De laatste plek zoek ik in de buurt van Pisa waar ik 22 juni weer voor 1 week naar huis kom. Dan op naar Zuid-England.
Allemaal de groeten en veel liefs Carla

  • 31 Mei 2015 - 00:00

    Dinant:

    Ha die Carla,

    Wat een heerlijk gevarieerde weken heb je weer beleefd zeg, met allerlei onverwachte
    wendingen misschien wat betreft een hotel runnen enzo! Maar je ziet het hé "jij staat
    eigenlijk voor niets" en bent van alle markten thuis zou je kunnen zeggen.
    Of je .t ook allemaal leuk vindt is een tweede maar er zitten altijd leuke en minder leuke kanten
    aan alles toch en steeds kom je weer nieuwe dingen tegen en blijk je overal inzetbaar.!
    Nou Carla succes nog met je buitenschilderwerk en relax momenten bij Fransiscus van Assisi,
    Genieten van alle mooie dingen en dan op naar Pisa.

    Vooral lieve groetjes tiede en dinant.

  • 31 Mei 2015 - 14:23

    Nely:

    Ha die bezige bij,
    Mens wat heb je het toch druk, t lijkt bijna wel werk!!!
    Maar tussen de regels door lees je dat je er best wel van geniet en dat je heel goed observeert ;-)
    Ik hoop dat het aangenaam weer is om buiten te werken maar dat zal wel, hoewel we daar hier denk ik wel heel jaloers op je zijn! We hebben al heeeel veeel tinten grijs gezien
    Groet en het beste gewenst, Nely

  • 31 Mei 2015 - 19:31

    Wout En Ineke:

    Hallo Carla,
    Vanaf ons zonovergoten vakantieadres op het Franse platteland (Dordogne) een reactie op jouw Italiaanse avontuur. Een hotel runnen alsof het niks is en daarnaast Florence onveilig maken. We moeten zeggen dat je wel lef hebt. Je moet het allemaal maar durven. Maar jij staat blijkbaar nergens meer van te kijken. Gaaf hoor! En inmiddels in het mooie Assisi aangeland. Wout en ik hebben goede herinneringen aan het mooie stadje Assisi waar je als je goed om je heenkijkt Fransiscus tegenkomt. Een prachtig verhaal voor onze basiscatechisanten werd daar ooit geboren. Carla, geniet daar nog maar even en we begrijpen dat Zuid-Engeland je volgende stek wordt. We zijn benieuwd. Goed dat je ook nog even een Nederlandse tussenstop neemt. Even familiewarmte opdoen! Carla, het ga je goed!
    Een warme groet van Wout en Ineke.

  • 09 Juni 2015 - 21:17

    Martien&Nella:

    Ciao Carla,

    Ik moet altijd glimlachen of hardop lachen als ik jouw berichtjes lees.
    Je schrijft zo beeldend dat ik het helemaal voor me zie.Nu weer dat ronddraven als 'de assistente van dokter van der Ploeg',maar dan van Alexandra.Heerlijk! Heb je ook een hoofddoekje om je haar gedraaid? hihi.
    Je kunt niet ontkennen dat het leven zeer afwisselend is en dat was ook wat je wilde en je geniet er ook van.
    Wij willen graag naar de streek waar jij nu bent, die kennen wij nog niet maar het moet er prachtig zijn en vele mooie plaatsen met de nodige cultuur en historie, mmm......terwijl ik dit schrijf krijg ik al zin. We hebben nog geen vakantiebestemming, misschien....?
    Veel plezier in de buurt van Pisa, misschien mag je de toren wel gaan ondersteunen als baantje!
    Dan een goede week op Nederlandse bodem en daarna go with de flow to good old Britain.

    Arrivederci,
    Nella.

  • 23 Juni 2015 - 07:30

    Liesbeth:

    Hallo Carla,

    Leuk om jouw enthousiaste verhalen te lezen.

    Bezoek je ook mensen in Nederland want ik zou wel nog wat hulp kunnen gebruiken ?
    Ik woon in zuid-oost brabant vlakbij de grote peel en ik ben aan het klussen.

    Groetjes,

    Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Assisi

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 46830

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: