! Karbonade,lamsbout en eendenEi! - Reisverslag uit Ashwater, Verenigd Koninkrijk van carla klaveren - WaarBenJij.nu ! Karbonade,lamsbout en eendenEi! - Reisverslag uit Ashwater, Verenigd Koninkrijk van carla klaveren - WaarBenJij.nu

! Karbonade,lamsbout en eendenEi!

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

08 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Ashwater

Beste lieve famille,vrienden,bekende,
Van het warme Italie en Nederland,naar het koude regenachtige westen van England. Ik ben nogal eens in de war wat nu het zuiden is en het westen. Ik dacht dat ik naar het warmste stukje van de U.K zou gaan,het puntje in Cornwall. Maar het blijkt het Zuid-westen te zijn. Dus veel regen en een graadje of 18C. Toch nog maar wat warme kleding gekocht en een lichte regenjas.
Ik help nu bij een wat ouder echtpaar die een hobbyboerderij hebben in Ashwater,vlakbij Holsworthy. Ze hebben van alles wat,
1 kat 2 honden. 3 lammeren
12 geiten 1 Billy bok
1 pony 4 kalveren 2 varkens,jong
24 kippen 20 eenden,voor de eieren
Ik werk samen met 2 Franse jongens,die hier ook helpen. We beginnen s'morgens met het voeren,hooi geven en water verversen van de geiten en bok. Ze hebben allemaal een naam,
4 geiten worden 2 x per dag gemolken. Daar wordt yoghurt en zachte geitenkaas van gemaakt. Ik leer nu ook om de geiten te melken. Best wel leuk werk,het lukt niet altijd. Dan spuit de melk alle kanten op,behalve in de melkemmer. Het is me nog niet gelukt om het rechtstreeks in mijn mond te richten,wel op mijn kleding,armen en nek. Geen bad in ezelinnenmelk,maar warme verse geitenmelk. Het is trouwens erg lekker, ook de yoghurt bij het ontbijt. Verder wordt al het vee daarna naar de wei gebracht en gevoederd. De 2 varkens zijn ook heel koddig,nieuwsgierig en rennen om je heen,ze worden graag op hun buikje gemasseerd.
Het is wel een boerenbedrijf waar ze de dieren opeten,ze hebben echt een goed leven hier,vrijheid en liefde.Dus dan heb ik er minder moeite mee,ik kan ze alleen niet doodmaken. Dat gebeurt hier ook niet,maar in het slachthuis.
Verder werk ik in de grote moestuin die elk half jaar gerouleerd
wordt,bedden met uien en bonen onkruidvrij gemaakt. De eenden
en kippen-eieren worden verkocht op de markt en aan huis,die moeten ook schoongemaakt worden elke dag. We eten ze ook veel voor de lunch. Helaas eten we vrij laat diner om 21.00, na het melken. Echt boerenkost,veel stews en bubbelinggroente met aardappels in de oven,tussen de middag van alles on toast,witte bonen in tomatensaus,ei,kaas en andere aparte combinaties.
Ondanks het weer,heb ik het erg naar mijn zin. Ik moest wel wat wennen aan het rommelige huishouden hier,het huis is wat onaf.
Ze leiden een druk leven met verschillende banen erbij,hij is 73 jr
en nog lang niet aan pensioen toe. Ik vindt de Britten erg vriendelijk,iedereen noemt je Love in de winkels en groeten je of maken een praatje. Ook zijn er volop mooie wandelingen te maken. Vandaag was mijn vrije dag,ben naar Bude aan de kust geweest. Leuke winkels en veel kleine liefdadigheids winkels.
Bij de supermarkt hebben ze zelfs aparte parkeerplaatsen voor mensen met kinderen,vlakbij de ingang.
Ik blijf hier tot het einde van de maand,daarna ga ik wel naar het zuiden van de UK. Een ieder een geweldige vakantie toegewenst,
tot de volgende keer,groetjes,liefs Carla

  • 08 Juli 2015 - 22:13

    Nely:

    Ha die Carla,
    Goed om te horen/lezen dat je weer een leuke stek gevonden hebt!!, groet Wim&Nely

  • 08 Juli 2015 - 23:42

    Laura:

    altijd leuk om te lezen wat je allemaal doet. je maakt steeds weer opnieuw leuke dingen mee.

  • 09 Juli 2015 - 15:27

    Wout En Ineke:

    Hey Carla,
    Dat is toch een hele overgang, lijkt ons. Vanuit zonnige streken naar het kille Engeland. Maar aangezien je al lang hebt laten zien dat jij de kunst verstaat je snel aan de situatie aan te passen, zal dat dus niet het grootste probleem voor je zijn. En bij alles wat je al geleerd hebt nu ook nog het melken van geiten onder de knie krijgen. En daarnaast tal van andere werkzaamheden waar je maar geen genoeg van lijkt te krijgen. Goed om te horen dat je het ook hier weer naar je zin hebt en in je vrije tijd de omgeving verkent. We zijn weer benieuwd naar je volgende verhalen waar je ons ongetwijfeld vanaf je nieuwe adres op zult trakteren. Het ga je goed Carla!
    Hartelijke groet,
    Wout en Ineke

  • 17 Juli 2015 - 21:14

    Dinant:

    Hallo Carla,

    Karbonade, lamsbout en eendenei, klinkt allemaal niet zo normaal voor jou eigenlijk
    maar ik denk zo te lezen dat je het er ondanks het "rommelige" huishouden best wel
    weer naar je zin hebt.
    Afwisselend met de dieren en groenten en van alles erom heen , alleen het weer daar
    ben je mee verwend de afgelopen tijd en dat zal tegengevallen zijn, maar ook dat
    mag hem de pret niet drukken toch.
    In ieder geval hebben we hier best lekker "zomerweer" zo met af en toe veel wind,
    maar dat hoort er een beetje bij de laatste weken en soms is het ook lekker als het
    erg warm is.
    We genieten er zeker van en het is inmiddels alweer half juli geweest en dan worden
    de avonden al snel weer korter .

    Nou Carla geniet er nog een paar weekjes lekker van en tot een volgende keer maar
    weer.


    Lieve groetjes tiede en dinant.

    N

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ashwater

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 46816

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: