Carla13 in het wilde Zuid/West U.K. - Reisverslag uit Worthing, Verenigd Koninkrijk van carla klaveren - WaarBenJij.nu Carla13 in het wilde Zuid/West U.K. - Reisverslag uit Worthing, Verenigd Koninkrijk van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Carla13 in het wilde Zuid/West U.K.

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

10 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Worthing

hallo lieve familie,vrienden en bekenden,
Na 1 maand in Ashwater,verblijf ik nu voor 10 dgn. in Worthing,
vlakbij Brigthon. Ik verblijf bij een gepensioneerd echtpaar die in een mooi huis met een fantastische tuin wonen aan de kust. Ze reizen 4 maanden per jaar naar de mooiste landen en verzamelen van alles en nog wat. Ik help hier 4 uur per dag met het huis en de tuin op orde houden. Ik heb een leuke kamer met een tv,dat is voor het eerst! Dus best wel een lekker om mijn eigen keuze aan programma's te kijken.
Ik hoorde van een speciale manier om de klokken te luiden hier in de kerken,chance ringing. Dan staan er 4 a 5 mensen in een kring
en trekken omstebeurt aan een touw met een kleine klok. Je krijgt dan een melodie met een betekenis, voor iedere dienst een andere melodie. Het was vroeger een algemeen gebeuren,nu komt het langzaam meer in gebruik terug.
Verder wandel ik veel langs de kust en strand,er is veel zeewier en algen aangespoeld op het strand. Soms zak je er tot je knieën
in weg. Het weer is nog steeds wisselvallig.
Ik ben een paar keer meegeweest naar een carbootsale,rommel-
markt, mooie plaatsjes bezocht met kasteel en rivieren,heerlijke
taartjes gegeten in tearooms.
Gelukkig eten ze in dit gezin wel veel groente en op een normale tijd,18.00. Ze hebben een klein moestuin bij het huis en alleen karpers in een vijver, verder geen dieren. Dus dat is wel zo rustig.
Er komen wel 2 kleinkinderen logeren van 8 en 10 jr.,dat was reuze gezellig.
Sinds 9 Augst. ben ik weer in Nederland,mijn moeder is vandaag jarig en ik heb haar verrast met mijn komst. Ik was het niet van plan,maar dacht verleden week;
Wat is nu het leukste van dit avontuurlijke leven? Dat is toch wel
de vrijheid die ik bezit. Ik kan gaan en staan waar ik wil. Nu wordt mijn moeder 88 jaar,voor het eerst zonder mijn vader. Kan ik toch eigenlijk niet ontbreken!!
Dus een busreis geboekt via Megabus,veel beenruimte en goedkoop. Ik reisde via Londen,Kanaaltunnel,Lille,Gent,Antwerpe
naar Rotterdam. Nam daar de trein naar Leiden,Alphen en was om 20.30 al bijna thuis. Moeders hartstikke blij. Ik ga nu vanaf
16 Augst. naar België voor 2 weken en dan nog een aantal dgn.
naar Maastricht HelpX werkzaamheden doen. Kom weer begin Sept. naar huis voor mijn verjaardag en ga dan 16 Sept. voor
3 maanden naar een klein eilandje in Griekenland. Daar ben ik nog nooit geweest,moet erg mooi zijn. Ik heb er zin in. Mijn tijd in België en Maastricht doe ik op de fiets,die gaat mee de trein in.
Ik mis het fietsen het meest in het buitenland.
Groetjes en liefs Carla

  • 10 Augustus 2015 - 15:46

    Els Van Hattem:

    Dag Carla,

    Van harte gefeliciteerd met je moeder!
    Wat geweldig dat je je moeder verrast met je bezoek.
    Wat is er nu mooier voor een moeder dan onverwachts je dochter uit het buitenland te mogen verwelkomen!
    Carla, wat beleef je toch veel en wat een variatie aan landen prachtig!
    Geniet van je bezoek in Nederland het weer is in elk geval mooi dus ook hier zon.
    Hartelijke groet en liefs van ons, Els

  • 10 Augustus 2015 - 16:32

    Dinant:

    Hallo Carla,

    Zo dat is een verrassing voor je moeder, en leuk dat je het op zo korte termijn
    ondernomen hebt toch!Van harte gefeliciteerd met haar verjaardag hoor.

    En nu weer even terug in het "rumoerige" alphen, heel bijzonder voor je familie
    kan ik me zo voorstellen.

    En wat een avontuurlijke belevenissen/werkzaamheden heb je weer gedaan de
    afgelopen periode.
    Nu weer andere bezigheden op stapel in Belgie, wat afwisselend allemaal .

    Geniet in ieder geval even van je bezoek "thuis" en van het mooie weer en

    het allerbeste we horen graag weer van je.

    Lieve groetjes tiede en dinant.

  • 15 Augustus 2015 - 22:06

    Martien&Nella:

    Lieve Carla,

    Wat een belevenissen en je bent zo trouw in het vertellen aan ons, de achterblijvers. Heerlijk genieten voor jou en voor ons.
    Het meest genieten deed je moeder uiteraard toen je onverwacht op haar verjaardag kwam. Wat een geweldige inval van je!Toppie hoor.
    Wij zijn net terug uit Engeland van het bezoeken van onze (zwangere) dochter en hebben daar ook veel tuinen, landgoederen, thee&taartjes gedaan.Heerlijk vinden wij dat. Aan het eind van de vakantie zaten we vlakbij jouw verblijfplaats, wij waren n.l. in Eastbourne dus ook strand, zee en buitenlucht.
    Nu zijn we weer thuis en gaat de school voor mij bijna beginnen, Martien is 'eeuwig' vrij want hij is afgezwaaid.
    Na België ga je naar Griekenland, naar welk eiland?
    Lekker weer daar en wat ga je voor werkzaamheden doen? Is er nog iets dat je niet hebt gedaan? Want je hebt inmiddels een heel scala aan werkjes en klusjes op je palmares staan.
    Maak er wat leuks van, geniet van je vrijheid en tot het volgende bericht.

    Hartelijke groet,
    Nella.

  • 18 Augustus 2015 - 21:25

    Coby:

    hoi Carla,je bent nu alweer in Belgie,dank je wel voor je verhaal.
    we hebben een mooie zomer en fijn voor je moeder dat je er was op haar verjaardag !
    Misschien dat we elkaar zien in september met je verjaardag .
    Heel veel plezier op je nieuwe adres !
    Liefs van Coby

  • 26 Augustus 2015 - 19:01

    Ria Plasmeijer:

    hoi Carla lekker warm in het andere land lekker aan zee .zo te horen heb je het naar je zin. ik heb je bericht gemist .dus nu even
    gegekeken .hier gaat het redelijk ik ben naar st maarten kliniek te woerden geweest .geen reuma wel fibromyalgie en actrose vingers voeten boven op mn linker schouder een stukje .heupen foto s gemaakt niks te zien .maar de arts zij wel je heb degelijk pijn .zenuwstelsel is erg in de war .niks voor te krijgen .helaas de hele dag pijn overal in mn lichaam met sven gaat het goed zoon van dieneke en ferry 6 kilo 3 maanden .vandaag opgepast ze moesters weer aan het werk hij heeft alleen maar gelachen .verder alles goed .weekend zijn bezig om een ander gebit te krijgen .met de hondjes ook goed heel veel liefs uit HAZERSWOUDE- rijndijk xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Worthing

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 46817

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: