*Espanja~ole - Reisverslag uit Estepona, Spanje van carla klaveren - WaarBenJij.nu *Espanja~ole - Reisverslag uit Estepona, Spanje van carla klaveren - WaarBenJij.nu

*Espanja~ole

Door: Carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

08 Januari 2016 | Spanje, Estepona

Hallo lieve familie,vrienden en bekende,
Vanuit het land van de appeltjes van ~oranje wens ik iedereen een zeer gelukkig en goed 2016! !
Ik heb het in Spanje gevierd met 2 vriendinnen. Heel gezellig,er waren hier een paar leuke traditie's met oud en nieuw. Om 24.00
keken we naar de klok op de tv en dan is de bedoeling dat je bij elke klokslag 1 druif opeet. Dus 12 druiven vlug naar binnen werken. Dat brengt geluk in het nieuwe jaar. We hadden de bakjes met druiven al klaargezet,champagne erbij en proosten!
Niemand verslikte zich gelukkig. Ook is het die avond gebruikelijk
dat je rood ondergoed draagt,ook weer voor een goed 2016.
Mens,je moet er heel wat voor doen om al die gebruiken na te leven. Er zijn hier hele grote Chinese bazaars,die verkopen van alles en nog wat. Daar waren bergen rood ondergoed,dus we hebben flink wat ingeslagen. Voor jaren en jaren die komen gaan.
Ik ben hier van 28 Dec. tot 18 Januari, mijn vriendinnen zijn de 7 weer vertrokken. Ik pas hier op 2 hondjes en ben hier al eerder geweest. Een mooi appartement vlakbij Estapona,Marbella.
We genieten van de zon,vlakbij stand en goed openbaar vervoer.
Van de week met de bus naar Ronda geweest. Dat is echt een mooi bergstadje. Het spel van schaduw en zon is hier zo spannend dat het lijkt of de zon hier anders schijnt.
De schrijvers Ernest Hemingway en Orson Wells' vertoeven hier graag in hun tijd. Het stadje is beroemd om zijn diepe ravijnen en oude Romeinse en Moorse invloeden en gebouwen.
We hebben de tapa's ontdekt,ik vond ze lekkerder dan vroeger. Elke lunch storten we ons op deze heerlijke,veelzijdige tapa's,in elk restaurant waren er weer andere variatie's.
Met de 3 koningen was er een optocht voor de kinderen de avond ervoor. Alles was zo mooi versierd,de optocht zelf was voornamelijk grote plastic beesten op een praalwagen. Er werd volop met snoep rondgestrooid. Zie foto's.
Het gezin komt 15 Jan. weer thuis,ik vertrek dan 18 Jan. naar een andere plek vlakbij Almería. Ik heb er zin in,ik blijf in Spanje tot na de paasdagen. Heeft er iemand zin om een poosje mee te reizen,mail mij,het is zo leuk en leerzaam!
Liefs,groetjes Carla

• 09 Januari 2016 - 00:42

Laura:

leuk om weer te lezen waar je bent en wat je doet.
    op je foto's zie ik dat je in een erg mooie omgeving zit. geniet er van!
    groetjes,
    Laura

• 09 Januari 2016 - 13:45

Wout En Ineke:

Hallo Carla,
    Allereerst ook voor jou al het goede voor dit kersverse jaar! En vooral veel levensvreugd toegewenst! Maar daarmee zit het wel goed, is ons idee. Zeker na die druiveneterij en de rode lingerie. Wat een pret zal dat hebben opgeleverd. Verder lijk je weer voluit te genieten van alles wat er op je pad komt. En dat is een mooi begin van het nieuwe jaar. Ga zo door!
    Vauit Almeria horen we vast weer over nieuwe avonturen.
    Een lieve groet van ons,
    Wout en Ineke

• 10 Januari 2016 - 10:17

Dinant:

Ha die Carla,

Een heel goed en avontuurlijk 2016 gewenst met alles wat het
    leven je weer te bieden heeft voor een heel nieuwjaar, maar
    bovenal ook de gezondheid wat belangrijk is ook om zoiets te
    kunnen doen.
    Lijkt me bijzonder leuk om zulke andere "gebruiken"mee te maken
    in de vorm van "druiven eten en rood" inderdaad flink dooreten even.

Heerlijk met het zonnetje erbij en het strand in de buurt, maar ook
    de stadjes/steden bezoeken met hun bijzondere verhalen en gebouwen.

Geniet nog een weekje van de "oppasweken" en weer goede reis naar
    Almeria.

Warme groetjes van tiede en dinant.

• 10 Januari 2016 - 15:43

Marijke:

Lieve Carla,

Vanuit Hazerswoude-RD een heel goed 2016 voor jou toegewenst.

Lieve groet,
    Marijke

• 10 Januari 2016 - 19:01

Janny Peters:

Hai Carla,

Jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Dat je nog maar veel mooie reizen kan/mag maken.

Lieve groet,
    Albert en Janny

• 16 Januari 2016 - 19:23

Betty:

Hoi met Betty. Fijn dat alles zo goed verloopt. Allereerst een goed 2016 voor jou toegewenst. Ik zou graag met je mee reizen maar je weet hoe ik ben. Teveel afspraken. Voor de Kerst twee gebroken ribben, een gekneusde stuit enz. Maar ja, Carla, je moet wat doen om op te vallen. Skivakantie is geeindigd sneller als verwacht i.v.m. overlijden schoonmoeder Jolanda. De 2 dochters waren heerlijk gezellig mee. Vroeg terug naar huis maar ondanks alles hebben we genoten van die paar dagen samen als gezin. Zelf genoten op skivakantie van de puzzles. Je weet wat ik bedoel We gaan weer verder en ik hoop dat je weer een keertje langs komt. Doe je moeder de groeten van ons. Veel liefs. Betty en Bert

• 17 Januari 2016 - 17:32

Nella:

Hola Carla,

Feliz Año Nuevo,un buen 2016!
    Wat leuk om weer van je te horen en mee te reizen. Je hebt al weer heel wat ondernomen. Wij hebben ons met de oud/nieuwviering afgevraagd of je dat volgens de traditie zou doen en ik begrijp dat je je daar nauwkeurig en roodkleurig aan hebt gehouden! Bravo!
    Ik weet nog wel een paar tradities in andere landen dus mocht je een tip willen hebben?
    Het is hier ineens koud, het lijkt en is Winter met een hoofdletter. Gisteravond was de stoep voor het huis wat gladjes. (Maar voordat we er aan gaan wennen stijgen de temperaturen weer is de weersverwachting)
    Geniet van het zachte weer bij jullie en de vrijheid om morgen weer weg te gaan naar de volgende bestemming! Veel plezier en nieuwe avonturen gewenst.
    Wij gaan binnenkort weer naar Engeland want we moeten weer even kijken hoe hard onze kleinzoon groeit en hem knuffelen uiteraard. Ook zijn we bezig met een reis naar en door Suriname te plannen, heerlijk! Misschien verzinnen we ook nog wel een tripje richting Carla, wie weet.
    First thing first!

Hartelijke groet,
    Martien&Nella.

• 18 Januari 2016 - 17:33

Ria Plasmeijer:

hoi Carla hier alles goed ik ben al een tyd bezig met een nieuw kunst gebit .en conny is ook bezig .mag wel hè na ruim 30 jaar .we passen veel op sven nu 7 maanden .3 dagen in de week .met de hondjes gaat het goed heel veel liefs van mij en conny xxxx