- Reisverslag uit Vila Real, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Vila Real, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Door: Carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

26 April 2016 | Portugal, Vila Real

Beste lieve familie,vrienden en bekenden,
Mijn laatste plek in Spanje was bij 2 mannen die een B and B runde. Ze hadden 4 kleine appartementen midden in een citroen-boomgaard net boven Malaga. En zoals jullie wel weten zijn alle huizen in Spanje witgeverfd, dat moest nodig gebeuren op deze plek. Dus ik verbleef in een mooi appartement met zonnig terras
en stond ik 2 weken elke dag muren,trappen,hekwerken wit te kalken op hoge trappen met verfroller en kwast. Heerlijk in de zon met een goed muziekje van Enya,die cd heb ik gelijk gekocht toen ik thuis kwam. Het plaatsje heet Alora en is zeker de moeite waard om te bezoeken als 1 van jullie naar Spanje reist.
Eind Maart ben ik thuis geweest voor 3 weken,ik had toen nog geen plek om naar toe te reizen. Mijn wens was zuid-Italie,maar ik kon daar geen goede host vinden. Via een bevriend stel die nu naar Noord-Portugal reizen,kwam ik erachter dat dat ook een mooi land is en in het noorden was ik nog niet geweest. Dus na even zoeken vond ik een aantal goede adressen. Snel mijn ticket geboekt voor een redelijke prijs naar Porto. Hier ben ik nu al 1 week. Ik ben op een hele interessante plaats,vlakbij Vila real. Een Brits echtpaar met hun zoon van 13 wonen hier, ik leer veel van natuurlijke geneeswijze,kruiden,wereldpolitiek, geneeskrachtige olie,zelf zeep en tandpasta maken. Er is nu ook een Spaanse vrouw als helper gekomen en samen we werken in de tuin,wandelen en gaan naar de markt. Iedereen is van mijn leeftijd en ik verveel mij geen minuut. Ze wonen in een groot huis met veel land en tuin,kippen,3 honden en 2 katten. De Portugezen zijn erg vriendelijk en hebben een geweldige humor. Gisteren zijn we met z'n allen naar een nationaal park geweest waar mooie watervallen zijn,zie foto. Het weer is veel beter dan in het begin,het regende veel in April. Vandaag 80 koolplanten geplant en 15 broccoli. Ik leer zo ontzettend veel hier,schrijf veel in mijn kleine boekje over alles hier. Ze vullen je met onwijs veel informatie elke dag. Soms moet ik gewoon naar mijn kamer vluchten voor wat rust en stilte in mijn hoofd. Toch zijn het mijn vrienden geworden en blijf ik nog wel een aantal weken. Obricada, tot horens groetjes,liefs Carla

  • 26 April 2016 - 21:22

    Nella:

    Ha Carla,

    Wat heerlijk weer van je te horen, o nee, te lezen.
    Weer een fijne stek gevonden, ook héél prettig!
    Heb je de kalkspetters inmiddels uit haar en oren kunnen krijgen? Ik zit altijd helemaal onder na zo'n witklus en jouw kalkklus was behoorlijk groot!
    Gelukkig is het mooi weer, lekker muziekje(ik ben ook fan van Enya) dan maakt de klus niet uit.
    Je geniet volop en dat is stimulerend voor ons 'achterblijvers'.
    Je boek met avonturen wordt steeds groter evenals je receptenboek , talenkennis en het adresboekje met lieve nieuwe vrienden. Ga lekker verder met verzamelen!

    Veel plezier!
    liefs van Martien&Nella.

  • 26 April 2016 - 22:05

    Dinant:

    Hallo Carla,

    Weer een leuke nieuwe plek in Porto zo te lezen, heerlijk weer dat is ook een goede
    bijkomstigheid als je het met dit hollandse weertje moet doen !(t lijkt hier wel herfst)
    En mooie watervallen joh, een indrukwekkend iets .
    Fijn met een Spaanse mede"reiziger"/helper" en gezellig met wat dieren en de
    groenten in de tuin maken het wel heel natuurlijk voor je.
    Veel fijne weekjes nog en genieten van alles om je heen.

    Een lieve groet van Tiede en Dinant.

  • 26 April 2016 - 22:26

    Nely:

    Goed om te horen (lezen) dat je een mooie plek hebt gevonden.
    Hoop dat je er een hele tijd van kan genieten

  • 27 April 2016 - 13:48

    Coby Roeleveld:

    Hoi Carla,wat fijn dat het zo goed gaat daar en precies de dingen doet die je inspireren!
    Geweldig en wat een mooie omgeving nu in het voorjaar,en samen met leuke mensen.
    Hier is het nu wel te koud,gelukkig schijnt de zon en de natuur is prachtig!
    Groetjes Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Vila Real

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 46823

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: