- Reisverslag uit Selfoss, IJsland van carla klaveren - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

11 Juli 2016 | IJsland, Selfoss

Lieve familie,vrienden,bekenden,
Een mens moet soms diep nadenken over een titel voor een nieuw stukje! Ik zal het even toelichten,de warmte zit hier overal in de grond. Heet zwavelwater,ieder huishouden heeft dat tot zijn/
haar beschikking. Oke,het stinkt naar rotte eieren. Dus als je heet water gebruikt,met douchen enzo,is het omdenken in je hoofd. Zwavel is goed voor alles en zuiver. Dan stinkt het gelijk minder!
Licht, de zon gaat hier niet onder in de zomer. Zelfs om 2.00 in de nacht kan je nog heerlijk buiten wandelen. Niet dat ik dat gedaan heb,maar het kan.
Wordt je midden in de nacht wakker,denk je gelijk,is het al tijd om op te staan,aaaiii,het is al zo licht buiten. Dan is het pas 4.00
Water,het drinkwater is op ijsland het zuiverste water ter wereld!!
Overal zijn prachtige gysers en watervallen,zo mooi en groot.
Zie foto. Verder is het heel heel wisselvallig weer,nog erger dan in nederland. Het kan alle kanten op,van storm,regen,zon,wind of alles tegelijk.
Ik verblijf hier bij een Hollandse vrouw uit Boskoop,notabene.
Ze kweekt aardbeien in een grote kas,2 X per jaar worden die geoogst. Ik werk samen met 2 jongens uit Oosterrijk, die lopen hier stage van school. Wij staan op kleine trapjes de aardbeien voor te bereiden op de oogst. De meeste bloeien nog. De bladeren duwen we naar achteren en de bloemen worden voor het draadje geduwd met beleid. Ze mogen niet breken,het is een kunst op zich. De aardbeien hangen in lange steilages op 2 meter hoog. Oms te beurt koken wij of laten de 2 honden uit.
De weekenden zijn we vrij. Dan gaan ik met de jongens er op uit. Liften gaat vrij makkelijk en we wonen hier vlakbij alle grote bezienswaardigheden. Ze woont vlakbij een mooie rivier,doet wandelgebied. De honden zijn altijd blij als we gaan.
Ijslanders zijn vriendelijke mensen,er wonen maar 300.000 mensen op het eiland waarvan 2/3 in Reykjavik woont. Daar ga ik ook nog een weekend heen voordat ik naar huis gaat.
Tak betekend;bedankt, bles =Hallo
Er bloeit van alles in dit uitgestrekte landschap,vele vulkanen en besneeuwde bergtoppen. Echt een land om te ontdekken.
Begin Austus kom ik weer naar huis. Nu geniet ik nog heerlijk.
Iedereen de lieve groetjes Carla ps. Ik ben nu in Reyholt,vlakbij Selfoss. Je heb 2 plaatsten die zo heten,nl.

• 11 Juli 2016 - 23:19

Laura:

wat kom je weer op mooie plekken! wat leuk dat je nu bij een Nederlandse op verblijft, kan je weer eens Nederlands praten!
    geniet er van!

• 11 Juli 2016 - 23:31

Wout En Ineke:

Hey Carla,
    Even een berichtje uit Houten. De vorige keer is ons bericht maar half geplaatst dus ik hoop dat het deze keer wel goed gaat.
    Een totaal andere ervaring dan alle vorige keren. Een heel ander land natuurlijk ook. Je bent echt een wereldreiziger geworden en je lijkt het nog lang niet zat te zijn als we zo je enthousiaste verhalen lezen. Word je nou nooit eens reismoe? Ik zou al lang naar een vast honk verlangen maar jij hebt daar kennelijk geen moeite mee. Gelukkig maar! Geniet maar weer verder van dit bijzondere land. Wij doen het wel met jouw verhalen

• 12 Juli 2016 - 10:40

Coby:

Mooi daar zoals je dat beschrijft!wat een bijzonder land.
    Vind je het niet moeilijk om daar weg te gaan?

• 12 Juli 2016 - 11:25

Betty:

Hoi Carla. Wat een mooi land en wat geniet jij. Geweldig. De kassen zien er ook mooi uit. Krijg je geen zere rug van het boven je macht werken? Het is een raar idee dat het steeds licht blijft. Daar moet je toch ook aan wennen maar zo te lezen lukt dat prima. Een fijne tijd nog daar en groetjes van ons. Bert en Betty

• 13 Juli 2016 - 19:41

Johanna:

Wat maak jij toch mooie En bijzondere dingen mee!
    Rene En ik genieten met je mee van je reisverslagen

• 15 Juli 2016 - 11:57

Martien&Nella:

Góður dagur Carla,

Mens, wat een plek heb je weer opgezocht, jaloersmakend mooi!
    Kunnen ze ook nog een echtpaar gebruiken in die kassen?
    Wat een avontuur om van de warmte naar koudere streken te gaan en dan zoveel licht!
    Maar jij kan overal wennen hebben we al gemerkt. Doe je ding en geniet!
    (doen wij het met je mee)

Kæru kveðjur,
    Nella.

• 24 Juli 2016 - 22:20

Sanny:

hoi Carla.
    Ja, wat een ervaring.
    denken dat je op moet staan en te ontdekken dat het nog maar vier uur is.

je zit nu in de aardbeien. snoep je er wel eens eentje tussendoor. ??

leuk , om met die jongens op stap te gaan. zo blij je jong.

groet en weer tot een volgend verhaal van je.
    sanny.

• 27 Juli 2016 - 00:24

Anna:

Hoi Carla!

Wilde je nogmaals zeggen hoe ik van je kookkunsten heb genoten! Als je weer eens die kant uitgaat hoor ik het graag nomnomnom.

Bedankt voor je wijze woorden, had ze vanmiddag nodig en het heeft geholpen. Tak tak :D

Ben wel jaloers op je dat jij daar nog bent. Al is het einde in zicht heb ik begrepen.

Hoop dat je nog veel mooie wegen gaat bewandelen in je leven, je bent een lief mens.

Groetjes, Anna

ps email is nep.