☀️☀️ - Reisverslag uit Fuzeta, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu ☀️☀️ - Reisverslag uit Fuzeta, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu

☀️☀️

Door: carla 13

Blijf op de hoogte en volg carla

14 Oktober 2016 | Portugal, Fuzeta

Hallo lieve familie,vrienden,bekende,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn blog bijgewerkt heb. Maar hier ben ik weer. Ws. nog eenmaal in December een stukje en dan volgend jaar hoop ik hier in het zuiden van Portugal een wat langer tijd hier te verblijven. Maar eerst bij het begin beginne
Na Ijsland vanaf half augustus de fiets bepakt en vertrokken met de trein naar Maastricht. Al fietsend van Maastricht naar Tongeren
Daar ben ik een weekje gebleven bij oude bekende,hier heb ik al eerder gewerkt bij een gezin dat een huis bouwde van leem en stro. Het huis was goed opgeschoten en het was heel fijn op elkaar weer te zien. Vooral de kinderen waren dolblij. Op de trampoline gesprongen en gezongen. Er was nog een andere helper uit Duitsland. Na die week begon mij vakantie. Heerlijk gefietst door het Vlaamse land,via knooppunten en geslapen bij vrienden op de fiets. Ook 2 nachtjes overnacht bij het klooster waar Het was als een warm bad,maar soms prikte de zeep in mijn ogen,zie vorige blogs Belgie.
Dat was iets minder gezellig,de meeste bewoners waren vertrokken en er waren vele nieuwe mensen. Alleen de spaanse kok was er nog. Zo langzaam aan naar de belgische kust gefiets via Gent,Oudenaarde,Oostende. In Oostende kon ik in een appartement een paar dagen als ik een klein balkonmuurtje schilderde,dat was geregeld via de moeder van de man in Tongeren. Ik fietste alweer 3 weken,uitgerust was ik van plan om in 4 dagen via de kust van Belgie,zeeland zo naar huis terug te fietsen. Ik had de wind in de rug,mooi weer en was inmiddels gewend om 60 km per dag te doen. Voldaan, gezond fit kwam ik half september weer thuis aan. Even een paar weken niet te veel fietsen.
Inmiddels ben ik al aangekomen in de Algarve,ein september ertrokken. Eerst heb ik in een vakantiecentrum geholpen,gerund door een engels stel met 2 kinderen. Hier kunnen gehandicapte kinderen met leerkrachten of als gezin op vakantie komen.De helpers werken niet met de kinderen. Er is veel te doen,kinderboerderij,zwembaden,alles is goed aangepast,yogaruimte,snoezelkamers,grote zandbak,knuffelen met schildpadden en konijnen,parkieten,pauwen,kippen,stokstaartjes,eekhoorntje. Te veel om op te noemen. Ik werkte in de tuinploeg,we werkte met wel 9 andere helpers uit diverse landen. Ik genoot best wel van het samenwerken met de andere helpers en we deden veel samen
De organisatie was toch niet helemaal mijn ding,te zakelijk en alles gericht op de vakantiegasten. Natuurlijk te begrijpen,maar wij aten de restjes van de gasten,moesten ons overdag als we vrij waren rustig gedragen en er waren maar 2 ruimte's waar we konden zitten. Er was 1 week zonder gasten en die was heel leuk. We konden in het zwembad,tvkamer en overal zitten en schreeuwen zo veel we wilde. De Portugezen markten zijn heel gezellig,ik ben hier in een streek waar het grote toeristme nog niet echt is. Nu ben ik in een hostel in Fuzeta. Ga zo met 2 helpers uit dat vakantiecentrum naar een fado-avond. Ik zit van dat centrum maar 7 km ervan af. Dus ik heb nog steeds contact met de andere helpers waar ik eerst was. Volgende de keer vertel ik verder. Het avontuur lokt nog steeds en ik ben heel tevereden met hoe mijn leven verloopt. Vele groetjes,liefs Carla

  • 14 Oktober 2016 - 17:52

    Laura:

    Altijd leuk om van je te horen. Zo te horen maak je mooie dingen mee. Geniet er van!

  • 14 Oktober 2016 - 19:00

    Sanny:

    Hallo Carla.

    De zeep om je oren slingeren. Wat een gein. Maar niet voor jou. ij maakt ook veel mee op je korte en lange reizen.
    In de Algarve heb je hard gewerkt voor de kinderen met een handicap .Wat fijn dat je een goede samenwerking had. Dat geeft een band. Mede voelen de ouders/ leerkrachten dit ook. In de tuinploeg . dus lekker buiten. en er was daar in september nog veel werk. ?

    De restjes van de gasten eten is niet bizonder. en ook niet prettig voor al het werk wat je met elkaar verzet.
    Jullie hebben je flink kunnen uitleven toen de gasten 1 week er n iet waren.
    Ik zie toch niet voor me dat jij daar hebt lopen schreeuwen Carla.
    Of moest er zoveel vreugd uit omdat je je uit kon leven. De stoom uit je oren, beter dan de zeep OM je oren .

    Nou, in gedachten meegefietst door Vlaanderen richting de kust en via Zeeland naar A.a.d.R. lekker bruin geworden zeker. Heerlijk. buiten zijn en nog bewegen ook.

    tot een volgend bericht ...... goede tijd. ... zo lang je enorm geniet gewoon blijven doen.
    Het houdt je jong en gezond en veelzijdig.
    Vele groeten uit Nederland wat in de overgang is.
    Nee , geen hormonen hoor. Maar wel van een lange nazomer tot herfst.
    De kleur in de bomen geeft het al aan.
    De mensen echter hebben meer moeite. winterjas, winterschoenen. kachel aan. droge huid. etc.
    groeten Carla uit Hazerswou.





  • 15 Oktober 2016 - 18:29

    Wout En Ineke:

    Hallo Carla,
    Goed om weer eens van je te horen en in je verhaal opnieuw een tevreden Carla te ontmoeten! Telkens weer valt ons op hoeveel voldoening deze wijze van leven jou geeft. En het is fijn voor jezelf vast te stellen dat je destijds een juiste keuze hebt gemaakt. Waar wij niet aan moeten denken, geniet jij met volle teugen van dit avontuurlijke leven. En dat doen wij van je verhalen! Dus Carla, blijf ons vooral bestoken met je verhalen want wij genieten daarvan. Het is echt een kunst om zoveel uit het leven te halen, ook als de omstandigheden niet altijd ideaal zijn. Blijf genieten en ontvang onze warme groeten!
    Wout en Ineke

  • 30 Oktober 2016 - 21:49

    Nella Van Rijnswou:

    Heya Carla!

    Je verhalen lezen als een ontspannend boek. Dank daarvoor.
    Ik moest wel grinniken om het verhaal dat na het werken in Tongeren je vakantie begon. Vakantie! In mijn beleving heb je altijd vakantie, hahaha.
    Je geniet er enorm van en bent ervan overtuigd dat dit het leven is zoals je het wilt leiden. (vooralsnog)
    Geweldig,blijven doen!
    Heb je genoten van de Spaanse avond met de Fado? Goed gekeken, dus jij kunt het nu ook een beetje?
    Werk ze met al die klussen die ze voor je verzinnen, geniet van alle contacten her en der en alles wat je bezoekt en kan (mee)beleven. Ik houd je in de gaten!

    Hartelijke groet,
    Martien en Nella.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Fuzeta

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 46805

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: