Leve het goede leven in Italie! - Reisverslag uit Moretta, Italië van carla klaveren - WaarBenJij.nu Leve het goede leven in Italie! - Reisverslag uit Moretta, Italië van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Leve het goede leven in Italie!

Door: Carla 13

Blijf op de hoogte en volg carla

13 April 2015 | Italië, Moretta

Ciao lieve familie,vrienden en een ieder,
Na 3 mooie gezellige weken in Nederland 9 April vertrokken naar
Turijn,Italie. Mijn eerste adres is bij een Argentijns echtpaar die een waterplantenkwekerij hebben. Ze wonen in Moretta,60 km.
onder Turijn. Midden in het dorp,wat 1000 jaar oud is en mooie houten deuren hebben met prachtig houtsnijwerk en allerlei verschillende deurkloppers. Vriendelijke mensen,goed wandelgebied en natuurlijk een uitzicht op de besneeuwde Alpen.
Ik heb alweer een mooi appartement wat ik deel met een Italiaanse vrouw van eind 30. Zij is ook een HelpX helper. We zijn een goed team samen,spreken Engels en Spaans met elkaar.
Weinig mensen spreken Engels in Italie, dus dat wordt snel de taal leren. Ik werk vooral in de kwekerij,2 km.van het huis,waar
ik Irissen en andere waterplanten in kleine potten plant om vervolgens verkocht te worden op de plantenmarkt. De man werkt veel bij de mensen thuis om tuinen aan te leggen en te
onderhouden. Ze verhuren ook 2 appartementen.
Het eten is veel pasta en salade,maar we koken met elkaar en ik
geef er een Nederlands tintje aan met extra groente of roerbak van alles en nog wat. Ze vinden het enorm leuk om van alles uit
te proberen. Spaanse omelet, maaltijdsoep, amandelmeelpanne-
koeken. Van het weekend had ik Zaterdag vrij en ben ik met de
bus naar een plaatsje in de buurt gegaan,er was een grote markt.
Omdat het hier vlak is,kan je er goed fietsen. Ze hebben ook
fietsen te leen en van het weekend gaan we in de Alpen wandelen
Ik heb ook de beroemde buffelmozerella geproefd. Heerlijk!
Ik heb het hier erg naar mijn zin,voel mij hier echt thuis. Samen
eten en werken voelt zo goed. Je bent echt nodig hier bij al die verschillende familie's, er is zoveel te doen op een dag. Ze zijn
oprecht blij met al die HelpX helpers. Ik heb alweer een nieuw
adres eind April,vlakbij Pisa. Daar ga ik veel in de moestuin werken bij een Engels/Duits stel. Voor nu saluti en tot de volgende blog. Liefs en groetjes Carla

  • 13 April 2015 - 16:18

    Wout En Ineke:

    Hey Carla,
    Zojuist teruggekeerd van een lekkere wandeling, lezen we jouw verslag van weer nieuwe avonturen in een nieuw land. Bij jou vergeleken hebben wij een heel zeker en geregeld leven en in jouw ogen wellicht ook wel wat saai. Maar een mens moet doen wat bij hem of haar past. Jouw leven zou weer niks voor ons zijn. Maar dat neemt niet weg dat wij er veel bewondering en respect voor hebben! Wat we van jou kunnen leren is dat jij de dingen ongetwijfeld beter los kunt laten dan wij. Wij vinden het fijn om na een tijdje afwezig te zijn geweest weer op ons vertrouwde stek terug te keren om weer te kunnen genieten van alles wat we hier hebben. Terwijl jij het leven meer neemt zoals het komt. Is het op het ene adres net iets minder leuk dan kijk je gewoon al weer uit naar je volgende adres. Dat is levenskunst! En daar bewonderen we je dan ook om. Eigenlijk een wonder dat je het zo lang in Koudekerk hebt uitgehouden. Maar het blijft erg leuk om je op je avonturen te volgen en je enthousiasme te proeven. Lieve Carla, geniet er maar met volle teugen van want het leven hier duurt tenslotte niet eeuwig.
    Een warme groet uit een zonnig Houten! Wout en Ineke.

  • 13 April 2015 - 18:28

    Coby:

    Hoi Carla,wat een leuk verhaal! Het was heel fijn om elkaar te zien ,maar je hebt wel weer een goed adres uitgezocht om jezelf nuttig te maken.
    Wat een verschillende werkzaamheden doe je allemaal !
    op deze manier leer je wel je talen en alles van waterplanten.
    Dank je wel voor je mail en heel veel sukses verder!
    Lieve groeten van mij.

  • 13 April 2015 - 18:32

    Sanny:

    Hoi Carla.
    Wat een leuk verhaal. Go with the flow. zo voelt het helemaal.
    Engels en spaans, wel ja joh, en nu ook nog Italiaans leren.
    Dat gaat zeker tussendoor. Fietsen, en dat in Italie.. leuk hoor.
    en je bezoek aan een markt , verse dingen kopen. Wat leef je toch basic.
    De temperatuur gaat zeker al richting lente.
    Eind april nog zuidelijker, dus ook wat warmer. maar daar kun jij goed tegen.
    en dan in de moestuin werken.
    Maar, nu eerst vandasg is vandaag.
    niet verder kijken en geniet van het leven van alledag.
    Wat zou ik graag in dat dorpje willen slenteren , waar je nu bent.
    Houten deurkloppers. .... mmmm.
    Een dorp wat rust uitstraalt en waar ( voor ons idee) de tijd heeft stilgestaan.

    Nou Carla. Veel plezier in italie. tot een volgend bericht.
    wij bereiden ons voor op de bruiloft van hanneke en eelco. Ook leuk. Ook basic.

  • 13 April 2015 - 21:46

    Ria:

    hoi carla pas nog gezien en gesproken ik vond het een mooie en fijne verrassing dat je aan kwam .super dagen er na had ik het er nog over .je zag er erg goed en uitgerust uit .zo goed carla heel veel plezier daar en geniet ervan

  • 14 April 2015 - 22:02

    Dinant:

    Ha die Carla,

    Wat een heerlijk verhaal weer van wat je bij ons al vertelde kan ik me helemaal'
    voorstellen hoe jij je daar voelt bijna als een vis in het water zou ik zeggen.

    Wat fijn voor je dat het zo leuk is en verschillende dingen die je bezig houden,'
    werken en ontspanning op z.n tijd en ook nog lekker fietsen om even op een
    andere manier te kunnen genieten.

    Kortom je bent in je element in Turijn, geniet er nog een paar mooie weekjes van
    en vooral lieve groetjes van ons.

    Tiede en dinant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Moretta

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 46836

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: