!oude en nieuwe ontmoetingen! - Reisverslag uit Níjar, Spanje van carla klaveren - WaarBenJij.nu !oude en nieuwe ontmoetingen! - Reisverslag uit Níjar, Spanje van carla klaveren - WaarBenJij.nu

!oude en nieuwe ontmoetingen!

Door: Carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

15 Februari 2016 | Spanje, Níjar

Hallo lieve familie,vrienden,bekenden,
Ik kan bijna niet geloven hoe snel de tijd aan ons voorbij trekt.
De laatste weken van Januari was ik in Mojacar,een gezellig dorpje onder Almeria. Veel Engelse bivakkeren daar,mooie stranden en interessante wandelpaden. Mensen die ik eerder in Belgie ontmoet heb,bezitten hier een vakantieappartement. Daar mocht ik verblijven mits ik de boel eens grondig ging schoonmaken. Nu is dat niet mijn grote liefhebberij,maar all'e,de plek is fantastisch. Vlakbij het strand,gezellige badplaats,volop Nederlandse lectuur,terras,tv,vriendelijke mensen. Ik heb zelfs nog wat nieuws geleerd,de rand van de balkons tegelen met een mooi patroon. Dat leek mij niet zo moeilijk,maar eerst moest de oude verf er afgekrabd worden. En laat dat nu een verschrikkelijk
werk zijn. Er waren namelijk maar liefst 3 balkons. Maar goed,ik heb de grootse betegeld. Na mijn adres waar ik nu ben ga ik voor 4 dgn terug om het af te maken.
Ik ben nu in Nijar,vlindertuin. Hier ben ik vorig jaar ook geweest.
Ze maken hier een grote kas van dubbel gaas waar subtropisch
vlinders verblijven,de opening in in Mei dit jaar. Er is flink aan de weg getimmerd sinds vorig jaar. De kas staat er,de tuin rondom is gepland met 400 struiken en planten. In de kas zijn zitjes gemaakt,zie foto's. Ik werk samen met een Franse vrouw en een Japanse jongeman. Wat heel leerzaam is,zo leer ik veel byzondere leefgewoonten van de Japanse knul. Hij studeert Spaans in Malaga en helpt hier en daar als vrijwilliger. We lachen heel wat af over onze gewoontes en die van hem. Ik heb het erg naar mijn zin,zo geweldig om deze host weer terug te zien. Vorig jaar was de hond een puppy en nu is hij erg groot geworden,Max is nu maximaal hond. Maar nog steeds erg speels.Ik blijf hier 3 weken tot 28 febr.,dan ga ik voor 4 dgn. tegelen. Daarna moet ik nog een andere plek zoeken. Mijn Spaans gaat erg vooruit,we studeren s avonds Spaans en spreken overdag ook veel de taal.
Ik verblijf in een leuk huisje net buiten het dorp samen met de Franse vrouw. De Japaner woont in het huisje ernaast. We gaan zo samen een film kijken. Heerlijk om samen met andere reizigers
te werken en te wandelen. Een lieve groet van mij,Carla

  • 16 Februari 2016 - 17:22

    Coby Roeleveld:

    Wat een leuk verhaal ,en wat ben je creatief!

  • 16 Februari 2016 - 20:08

    Jan Wentink:

    Leuk verslag, je wordt niet alleen een talen wonder, je tegelwerk ziet er ook bijzonder mooi uit. Liever groeten en stiekem ben ik wel een beetje jaloers.

  • 17 Februari 2016 - 11:58

    Wout En Ineke:

    Hallo wereldreizigster!
    Je bent weer helemaal in je element zo te lezen. Optrekken met anderen, tegelen en genieten van alles wat op je pad komt. Nou ja, uitgezonderd het schoonmaken dan want dat is bepaald niet je hobby. Maar we sluiten ons graag aan bij de vorige schrijver, je tegelwerk daarentegen ziet er prachtig uit! Ik-Ineke- had daaraan graag mee willen doen. Echt iets voor mij. Maar ja, wij hebben geen geschikte balkonrand voor zoiets dus moet ik misschien overwegen ook naar Spanje af te reizen. Dus Carla....wie weet. In dT geval kun je mij toevoegen aan het rijtje oude ontmoetingen uit een ver verleden.
    Het is leuk om te merken dat je steeds weer in je element bent en je enthousiasme niet verliest. Voor ons is het dan ook duidelijk dat je destijds een goede beslissing hebt genomen door uit Koudekerk weg te gaan. En als je later bent uitgereisd en oud bent geworden dan zit je vanuit je schommelstoel al mijmerend terug te denken aan al deze avonturen en de ontmoetingen met allerlei verschillende mensen! Prachtige herinneringen om op terug te zien! Maar voorlopig zit de reislust er nog goed in. Carla, blijf vooral genieten!
    Een lieve groet vanuit Houten van Wout en Ineke

  • 22 Februari 2016 - 15:11

    Nella:

    Hi Carla,

    De verschillende eigenaren van de bedrijfjes, boerderijtjes, tuinen ed waar je inmiddels al geweest bent, wéten dat jij heel goed kan tegelen en miniaturen! Je hebt zo'n klusje al eens elders gedaan toch?
    Goed je best doen dan zit het voor de eeuwigheid en denken ze nog eens aan je. (Schoonmaken zijn ze zo vergeten)
    Ben je al aan je boek begonnen? Kookboek, tuinierboek,verhalenboek noem maar op, je kunt alle kanten uit.
    Fijn dat je elke keer in staat bent om er wat van te maken ook al valt het soms wat tegen of is het niet wat je gedacht had. Dat is een mooie sterke karaktertrek.
    Gelukkig zit je nu helemaal op je stek en is het leven na de komende 'balkonversierdagen' nog een vraagteken maar jou kennende,komt het goed.
    We wensen je nog veel plezier!

    Groetjes van Martien&Nella.

  • 08 Maart 2016 - 12:23

    Nella:

    Hiya Carla,

    Waar ben je nu?
    Toen je het bovenstaande stukje blogde wist je nog niet waar de reis je zou brengen.Het is vast weer iets aardigs geworden en waar je nu andere en misschien leukere of interessantere bezigheden hebt dan het door jouw verfoeide 'tegelgepruts'! Als die balkons maar mooi geworden zijn dan blijft je creatieve handtekening voor eeuwig op het randje. hihi.
    Wij tellen af naar ons vertrek voor een trektocht (op wie lijken wij?) door Suriname. Martien is daar gelegerd geweest , 45jr geleden dus we gaan op verkenning. Je hoort er van als we terug zijn.
    We wensen jou een goed verblijf in Spanje of elders en 'tot lees' in je volgende story! Geniet !!

    Hartelijke groet,
    Martien&Nella.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Níjar

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 46845

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: