- Reisverslag uit Oliveira de Azeméis, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Oliveira de Azeméis, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

15 Juni 2016 | Portugal, Oliveira de Azeméis

Lieve,beste familie,vrienden,bekende,
Een lieve groet van mij uit Portugal. Op mijn laatste adres ben ik 4 weken geweest. Veel geleerd en kennis verzameld,ik schrijf veel op mijn offline dagboek. Wie weet voor later,als ik een boek ga schrijven,Nella!
Het is hier een zeer nat voorjaar. Alles is schittert groen,maar alle groente en fruit zijn wat verlaat en groeien traag of verzuipen.
Daarna ben ik vertrokken naar een rual camping met caravans en diverse kamers op een mooi plek vlakbij Figueiro dos Vinhos. De hosten waren 2 Nederlandse wilde wiven, de ene een chefkok en de andere een klusjesvrouw. Ze waren begonnen met niets en na 9 jaar hebben ze het hier gemaakt. Ze spreken de taal goed, hebben veel vrienden,goed lopend camping,alles verantwoord en zelfgemaakte drankjes,jam,zeep en kruidenthee-mixjes. Ik hoef dus niet te vertellen dat we,samen met de andere helpers,verrukkelijke maaltijden kregen. Zeker als er gasten waren. Mijn werk was onkruidwieden in de permacultuurmoestuin,kamers poetsen,kruiden plukken,verven,gasten ontvangen en gezellig met een ieder een babbeltje maken,helpen met de afwas. De ligging was midden in de natuur,meren en helder bergbeekjes rondom. Ik verbleef in een caravan,overal volop boeken. Dus in mijn vrije tijd veel gelezen,heerlijk buiten op een ligstoel voor de caravan. Mooie wandelingen gemaakt,gepicknickt met de andere helpers en de gasten. Mijn laatste plek was bij een Duitse man die van een mooie watermolen een pelgrimshostel wilde maken. Dat was maar voor 1 week. Leuk adres,maar de beste man was te normaal. Ik werk het liefst samen met mensen die net een beetje anders zijn. De 16 juni ben ik weer thuis voor ruim 2 weken. Daarna vertrek ik voor 1 maand naar IJsland bij een Nederlands gezin. Ik ben daar nog nooit geweest,ben zeer benieuwd.
Tot de volgende keer,liefs groetjes Carla

  • 15 Juni 2016 - 19:39

    Wout En Ineke:

    Hallo Carla,
    Vanaf ons vakantieadres op het Franse platteland lezen we jouw wederwaardigheden. Dat zijn weer heel wat omzwermingen die je hebt gemaakt in Portugal. In ieder geval ben je weer heel wat verschillende mensen tegengekomen. We moesten wel lachen bij je verslag van de man in de watertoren. Altijd op zoek naar het net wat andere. Wij mogen ons nog gelukkig prijzen dat je je avonturen met ons "gewone" mensen wilt delen

  • 15 Juni 2016 - 22:53

    Dinant Veldman:

    Ha die Carla,

    Geweldig weer die verschillende avonturen van jou en inderdaad fijn dat je toch je
    bijzondere belevenissen met ons "gewone" Nederlanders wilt delen.(haha)
    Fijn dat je weer leuke bezigheden hebt gedaan en zoveel verschillende dingen en
    bijzondere mensen die je dan ontmoet en het leven mee wilt delen tot op zekere hoogte.
    In ieder geval klinkt het ook leuk in de permacultuurmoestuin en kruiden plukken en nog
    vele andere dingen zoals lekkere kruidenthee-mixjes drinken ( echt wat voor jou) hé.
    Weer zoveel mensen leren kennen eigenlijk best weer veel in betrekkelijk korte tijd.
    Je hebt veel van het Portugese leven ervaren nu de afgelopen tijd lijkt me.

    In ieder geval het allerbeste en goede reis maar weer,

    een lieve groet van tiede en dinant.

  • 16 Juni 2016 - 20:23

    Ria:

    Zo lekker Portugal. Geniet ervan carla .wij hebben het erg druk .hier met sven .alweer 1jaar geworden gaat erg erg hard .ondertussen zijn wij bijna 9 jaar getrouwd .en gaan samen naar texel .het gaat hier goed verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Oliveira de Azeméis

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 46821

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: