- Reisverslag uit Fuzeta, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Fuzeta, Portugal van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

18 December 2016 | Portugal, Fuzeta

Hallo lieve familie,vrienden,bekende,
Echt waar, dit is mijn laatste verslag op deze blog. Ik denk dat ik voldoende uitgereist ben. Weer even 1 maand op Nederlandse bodem tot 7 januari 2017,dan weer terug naar de Algarve. Daar
heb ik mijn bestemming gevonden. Eerst ga ik 3 maanden op
4 katten passen,de eigenares gaat 3 maanden naar England.
Ik zit dan tussen Portimao en Monchique in. Er gaat voldoende
openbaar vervoer en het is een mooi wandelgebied. Zo kan ik wat netwerken voor een wat vaster plekkie in de buurt van Faro.
Eerst maar wat huren voor 1 jaar,kijken of het bevalt zo op 1 plek
Ik heb de laatste 2 maanden diverse werkzaamheden gedaan,
tuinonderhoud,wandelen met de honden,verven,koken vindt ik ook leuk en ik wil mij daar wat meer mee bezig houden.
Het laatste huis waar ik heb geholpen was een vakantiehuis,heel
groot met zwembad en wintertuin. Ik heb daar de tralies voor de ramen geverft,toen vroeg ik mij wel af! Waarom zitten er zoveel tralies voor de ramen van vele Portugese huizen?
Is het om de inbraak te voorkomen of is het om de vakantie-
gangers,toeristen binnen te houden. Zo van, bevalt het niet,zie maar eens dat je eruit kom!! HaHa,leuk he.
Al wandelend door de Rita formosa nationaal park aan de kust van Faro,heb ik, echt waar,zomaar Flaminco's gezien. Heus,echte vogels,niet de spaanse flaminco. Heel mooi,ze waren nieteens zo rose, alleen als ze wegvlogen was de onderkant van de vleugels
roze. Ook vlogen de termieten uit op een avond na een regenbuitje. Heel apart,ze zijn groter dan vliegende mieren.
De streek tussen Faro en Tavira is heel mooi en prescies wat ik zoek. Nu nog een leuk huisje huren,misschien kan ik dat samen met een andere reizigster huren. Zij zoekt ook wat in die streek.
Dus wie weet,als ik wat gevonden heb van het zomer laat ik het jullie wel weten. Dan kan een ieder langs en aan komen.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor het volgen van mijn BLOG.
Jullie kunnen mij altijd mailen voor meer info.
Veel liefs,groeten adios Carla
Ps. ik heb nog een opvouwbare massagetafel voor een liefhebber,dat is dan in bruikleen. Hij moet weg bij mijn opslaglocatie. Wie kan ik blij maken daarmee?

  • 18 December 2016 - 18:16

    Laura:

    Vond het leuk om deze lange tijd je reisverhalrn te lezen. Je hebt heel wat gezien. Mooi dat je nu een mooie plek gevonden hebt. Hoop dat je snel zal wennen om niet meer als reiziger te leven.
    Laat nog eens wat van je horen hoe het leven in het zonnige zuiden je bevalt.

  • 18 December 2016 - 18:19

    Nella:

    Lieve Carla,

    Vaak heb ik mezelf afgevraagd hoe lang je het zou volhouden, je leek het naar je zin te hebben en nog niet bezig met vestigen maar het antwoord is nu gekomen.
    Wat heb je ons heerlijk onderhouden met leuke en grappige verhalen, een lettertje geschiedenis, een likje verf en een lepeltje kookkunst en niet te vergeten een aaitje hier en een beestje daar. Ook heb je veel natuur en cultureels gezien en genoten en dat ook gul met ons gedeeld. DANK DANK DANK daarvoor!
    Dat vaste stekkie in de buurt van Faro gaat je ook lukken en mogelijk komen we daar nog eens tegen.
    Gezegende kerstdagen en een heel goed begin en veel geluk in het nieuwe jaar, in de toekomst!
    Tot ziens!

    Hartelijke groeten van Martien&Nella.

  • 18 December 2016 - 19:24

    Janny:

    Hai Carla,
    Bedankt voor je reisverslagen, hebben er van genoten.
    Nu weer een plekje voor jezelf straks, hoop dat het snel lukt.
    Wij wensen je gezellige feestdagen toe.

  • 18 December 2016 - 23:10

    Hanneke Roosenbrand:

    Hoi Carla,

    Ik zag je vorige week fietsen in Koudekerk en ik bedacht me dat ik je mis bij de voorbereidingen voor kerst van De Rank in de Ontmoetingskerk. Wat was dat leuk en gezellig met jou. En alhoewel Gea een waardig opvolgster is kan je zo ineens verheugd aan iemand terugdenken.
    Het was leuk om je via deze blog te volgen en te genieten van je levendige verhalen.
    Carla, het ga je goed! Fijne feestdagen en héél veel geluk voor 2017!

    Liefs, Hanneke

  • 19 December 2016 - 23:08

    Wout En Ineke:

    Hallo Carla,
    We lezen zojuist dat er een eind is gekomen aan je avontuurlijke omzwervingen. Omzwervingen waar je ons als lezers in hebt weten mee te nemen. Weet dat we ervan hebben genoten! Nu is de tijd gekomen voor een meer vaste stek. Carla, we bedanken je voor al je leuke en enthousiaste verhalen en wensen je voor nu en de toekomst alle goeds! Fijne feestdagen gewenst en voor het komende jaar veel liefde en gezondheid!
    Een lieve groet vanuit Houten,
    Wout en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Fuzeta

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 46806

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: