Epimediums opkuisen,tuinklusjes - Reisverslag uit Zelem, België van carla klaveren - WaarBenJij.nu Epimediums opkuisen,tuinklusjes - Reisverslag uit Zelem, België van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Epimediums opkuisen,tuinklusjes

Door: Carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

08 December 2014 | België, Zelem

Lieve vrienden,familie en een ieder,
Alweer 1 week op mijn nieuwe stekkie in Oostkamp,3 km van Brugge.Op 28 Nov. ben ik weggegaan uit het klooster en heb ik 3 dgn.in Gent rondgekeken.Ik verbleef bij Vrienden op de fiets,dat is een organisatie waar je bij mensen thuis kan slapen voor 20,- per nacht.Prachtige stad met mooie monumentale gebouwen,schitterende gevels en prachtige kerken. Er is zoveel te bekijken,ook nog een dagje gefietst.
Nu zit ik bij een echtpaar die een eigen kwekerij aan huis hebben,
35000 bijzondere planten,heesters en bollen.We werken in polytunnels en kassen om planten in trays te kuisen,bollen op te potten,planten naar binnen doen vanwege vorst,alles opruimen en blad vegen enzv.. Heel leuk werk vindt ik het.
Danielle is een schat van een vrouw,we werken goed samen.Ze is goed voor haar medemens. Haar man rijdt motor en is pas met pensioen. Hij helpt ook mee met de kwekerij.
Ik moet vaak lachen om de Vlaamse taal.
Afwasborstel= vlokkenmarie
schoonmaken =opkuisen of proper maken
Ga op je gat zitten=ga op je poepe zitten
Zij kunnen ook om onze taal lachen bv. hij spoort niet of effen dimmen!
De kwekerij ligt op de Groene route rond Brugge,ieder die een weekend naar Brugge gaat,kom langs! Het is een hele mooie plek
om te wandelen en de tuin te bekijken. Het fietspad komt langs de kwekerij Epimedium,van dit plantenras heeft ze er vele aparte.
Echt de moeite waard.
Ik heb een gezellige kamer,hoor bij de familie en het is heerlijk warm in huis. Ze hebben ook een jacuzzi buiten,dat wil ik van de week uitproberen.Verder hebben ze kippen, kat en een hondje.
Ik blijf hier tot 21 Dec.,dan kom ik voor 2 weken naar Koudekerk.
In Januari ga ik naar Spanje of Italië voor wat meer warmte.
Ik geniet van alle reactie van mijn trouwe fans,ook van de vrienden die reageren via de mail. Ik geniet volop van mijn reizen.We gaan zo spaghetti eten,tot de volgende keer.
Groetjes liefs van Carla uit Brugge.

• 08 December 2014 - 18:55

Wout En Ineke:

Hallo Carla,
    Met verbazing lezen we al weer een nieuw bericht van jouw hand. Je bent blijkbaar van elastiek zo gemakkelijk schakel je om, past je opnieuw aan aan de nieuwe omstandigheden en dat allemaal met een gemak die ons versteld doet staan. Van wie heb je dat toch? We vragen ons af hoe je het zo lang in Koudekerk hebt uitgehouden. Niks voor jou, al die tijd op dezelfde plek. Althans dat is nu onze conclusie. En voorlopig ben je ook niet van plan met je avontuur te stoppen. Ondertussen heb je ook nog een paar dagen genoten van het mooie Gent. En nu dan op een kwekerij bij leuke mensen en met afwisselende werkzaamheden. Fijn dat je de feestdagen bij je familie gaat doorbrengen. Zeker je moeder zal het wel heel fijn vinden haar dochter weer een paar weekjes bij zich te hebben. Ook voor haar is dit een moeilijke tijd. Wij wensen je dan ook heel goede en gezegende dagen toe!
    Met een hartelijke groet van ons, Wout en Ineke.

• 08 December 2014 - 19:06

Els Van Hattem:

Dag Carla,
    Wat fijn weer iets van je te horen!
    Ook geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt en bij fijne mensen bent opgenomen.
    Toevallig zijn wij het weekend van 29 en 30 nov. lj. in Brugge geweest en hebben ook genoten van alle prachtige gebouwen en musea. Het was een koud weekend maar we hebben toch een mooie stadswandeling gemaakt. Wij zullen deze maand niet meer in Brugge komen maar we houden je reis advies in gedachten. We zullen elkaar misschien nog gaan zien in Koudekerk eind van deze maand. Groot gelijk heb je om in jan. a.s. de warme landen te gaan opzoeken. Ga voor nu lekker genieten van het mooie Brugge en omgeving.
    Gezondheid, liefde en geluk gewenst. Groetjes en liefs, ook namens Piet van Els

• 09 December 2014 - 21:20

Dinant:

Ha die Carla,

Wat een gezellig "stekkie" heb je weer gevonden zo te lezen,
    leuke mensen en mooie omgeving, werk genoeg en ook vrije
    momenten op z.n tijd hé!
    En je verdiepen in planten, heesters en bollen dat klinkt ook best
    goed.
    Kortom geniet vooral ook weer volop van deze periode in de buurt
    van Brugge, wat mij ook een heel leuk plaatsje lijkt trouwens.
    De moeite waard om eens naar toe te gaan.

In ieder geval hebben wij je zondag wel gemist hoor op de verjaardag
    van "ons"moeder in Honswyk.
    Kun je zien dat we verwend waren met jou, die alles tot in de puntjes
    regelde!

Nu ben je met zoveel andere avontuurlijke, afwisselende dingen bezig,
    dat gunnen we jou natuurlijk van harte!!

En wij genieten een beetje mee van wat jij beleven mag op je reis.

Carla het ga je goed en tot binnenkort,
    lieve groetjes tiede en dinant.

• 14 December 2014 - 19:34

Martien&Nella:

Há Carla,

Heerlijk die avonturen! Je pikt ook nog vreemde talen mee zo naast de deur, heel erg leuk!
    Te midden van de voorbereidingen voor het kerstgedruis is het fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en 'warme' ontmoetingen met anderen kan hebben.
    Heb je de jacuzzi al geprobeerd? Lekker warm in de koude buitenlucht?
    Hier moesten we vanmorgen ruiten krabben dus je idee om naar warmere oorden te vertrekken na al het feesten is helemaal niet gek. Prima vooruitzicht.
    Nog een weekje en dan terug naar Koudekerk en omstreken maar bovenal om lekker met je moeder en je familie de kerstdagen te vieren .
    Lieve Carla, geniet er nog van, goede reis naar huis en gezegende kerstdagen voor jou en de jouwen.

Tot in de draai,
    Nella.