Verbeter de wereld, begin bij jezelf! - Reisverslag uit Zelem, België van carla klaveren - WaarBenJij.nu Verbeter de wereld, begin bij jezelf! - Reisverslag uit Zelem, België van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

23 November 2014 | België, Zelem

Lieve vrienden,medemensen en familie,
Oei,dat is een moeilijke opdracht. Het is wel waar ze hier mee bezig zijn. Iedereen wordt met open armen ontvangen, het is als een warm bad. Maar soms krijg je toch wat zeep in je ogen.
De scherpe kanten van je karakter worden hier goed zichtbaar, je
wordt van alle kanten geschaafd.
S`Morgens in het kringgesprek van 15 min. wordt de vraag van de dag gesteld. Bv. geef je buurman een compliment of wie is vandaag de zon in je leven.
Ze hebben ook het klooster ingericht in de Feng Shui stijl, dat heb te maken met bepaalde windrichtingen voor een optimale stroming van de Chi. Ook zitten er stickers op de ramen om straling tegen te gaan.
Maar goed, mensen,verder gaat alles goed hier in zonnig Vlaanderen. Het weer is nog steeds fantastisch, van de week brandneteltoppen geplukt. Deze worden gedroogd in een oven,gemalen en vermengd met zeezout. Dit wordt gebruikt als tafelzout in het eetcafe op Zondag, heel gezond en vol met ijzer.
Het eten is vegetarisch met soms wat kip of vis.
s`Avonds worden er dansavonden gehouden of luisteren naar mooi pianospel of intuïtief tekenen. Best wel leuk al die diversiteit.
Ik heb hier best wel een paar goede vrienden aan overgehouden,via de mail houden we dan ook contact. Wie weet zien we elkaar nog eens ergens anders in Europa. Dat is ook 1 van de leuke dingen van het vrije reizen op deze wijze.
Ik heb hier veel geleerd,over mijzelf en omgang met andere mensen. Ze laten je zien hoe het ook op een andere manier kan, liever en met een open vizier naar elkaar toe. De echte wereld zijn mensen veel meer bezig met carrière maken, laatste mode volgen en passen in het plaatje wat men van je verwacht.
Dit is weer een stuk ervaring die niemand mij meer afpakt!
Zondag-avond,moe van het harde werken in het eetcafe. Lekker nog wat lezen in mijn bedje.
Lieve groetjes en tot de volgende keer vanuit Brugge,
Carla

• 24 November 2014 - 10:38

Wout En Ineke:

Dag Carla,
    Zeep in je ogen....dat kan behoorlijk prikken! Met veel water was je dat er wel weer uit maar dan wordt je de spiegel voorgehouden en kun je er extra helder in kijken. En dat betekent met jezelf worden geconfronteerd wat niet altijd even leuk is. Dat is zo ongeveer, als we je goed verstaan, moet ervaren. Een leerschool die aan de ene kant weldadig is en aan de andere kant soms ook confronterend kan zijn. Boeiend om te lezen maar ook om te ervaren.
    Fijn ook dat je weer nieuwe vriendschappen opdoet en....dat je wederom weet te genieten van de sfeer die daar heerst. Wij waren gisteren weer even terug in ons vertrouwde Koudekerk waar Wout voorging tijdens de laatste zondag van het kerkelijk jaar. Goed om iedereen weer terug te zien op zo'n belangrijke zondag.
    Carla, geniet van alles wat op je afkomt! En als jij, door en door wijs geworden, in het klooster aldaar nog eens je eigen sekte begint, sluiten wij ons vast bij je aan!
    Een lieve groet van Wout en Ineke.

• 24 November 2014 - 11:26

Ge:

Hoi Carla
    Fijn om te lezen wat je zo al meemaakt en hoe je dat ervaart
    Geeft mij ook weer stof tot nadenken.want je kunt altijd leren van ervaringen van een ander
    Lieve groeten
    Ge

• 24 November 2014 - 19:18

Dinant:

Ha die Carla,

Zo weer een véélomvattend verslag van alle nieuwe dingen die je meemaakt
    op deze "ontdekkingstocht"!. Brandneteltoppen plukken dat klinkt ook al bijzonder zeg.
    En alle nieuwe mensen die je ontmoet hebt daar maar vooral ook de verscheidenheid
    aan bezigheden is op zich al een avontuur, wat ook de bedoeling is natuurlijk.
    In ieder geval nog even en dan zit je alweer in Brugge, kun je lekker fietsen naar
    't strand en zoveel andere mogelijkheden.

Veel plezier nog gewenst en tot de volgende keer maar weer,

groetjes tiede en dinant.

• 25 November 2014 - 10:17

Ria Plasmeijer:

carla ik lees elke keer je leuke en mooie berichten.heel veel plezier op je verdere tocht.maar kijk wel uit a u b

• 30 November 2014 - 20:48

Martien&Nella:

Lieve Carla,

Net terug uit Engeland en jouw verhaal lezend, moet ik even reageren.
    Hoe is het met je Chi gevoel? gaat het goed? Die van ons is weer opgeladen, heerlijk opgeladen en uitgerust en genoten van onze kinderen daar in het mooie, nu ietwat mistige Engelse land.
    Prachtige ervaringen beschrijf je, neem het mee naar Brugge. Fijn dat je ook weer kennissen, zielgenoten in je "black book" kan schrijven en wie weet wie je nog eens tegenkomt. Lijkt me erg leuk en bijzonder!
    Geniet!

Lieve groeten,
    Nella.

• 07 December 2014 - 15:20

Cecile:

Lieve Carla,

Ik ben zo blij dat je hier bij ons was in het kasteelklooster.
    Het was fantastisch om zoveel tijd met jou door te brengen tijdens onze wandelingen, aan de afwas, op de bank, aan tafel, ...
    Ik heb zo ontzettend veel gelachen en genoten van je aanwezigheid.
    Ik hoop dat je een fijne tijd hebt in Brugge :-)

Tot hoors :-)

Liefs