^griekenland¥vreemd abc - Reisverslag uit Syros, Griekenland van carla klaveren - WaarBenJij.nu ^griekenland¥vreemd abc - Reisverslag uit Syros, Griekenland van carla klaveren - WaarBenJij.nu

^griekenland¥vreemd abc

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

26 September 2015 | Griekenland, Syros

Hallo lieve familie,vrienden,bekende,
Hier een Griekse groet,alfa,delta. Heel moeilijk te lezen al die vreemde letters. Goed,laat ik bij het begin beginnen. Na England ben ik een week thuis geweest. Daarna 2 weken Tongeren,belgie.
Een heel leuk gezin met 2 kleine kinderen,die waren een huis aan het bouwen van leem en stro. Helemaal zelfstandig,zij was architect en hij had veel geleerd over bouwkunde. Ze waren er al 3 jr. mee bezig. Ik had een kamer in het nieuwe huis,het huis was waterdicht en verder moest er nog veel gebeuren. Ik heb geholpen met deuren verven met lijn en walnotenolie als basis.
Aan de buitenkant een doek spannen wat alles waterdicht,maar
luchtdoorlatend. Veel passen en meetwerk,leuk om te leren.
Helpen in Maastricht ging niet door,dus ben ik van Tongeren naar Arnhem gefietst in 5 dgn.,overnacht bij 'vrienden op de fiets.
Nu vanaf 16 Sept. verblijf ik op Syros,een eiland van de Cycadengroep. Een Engelse vrouw,84jr,fokt kleine rashonden,
Cavaliers. Ze heeft er 14,ik help mee met de verzorging en hand en spandiensten. Ik heb een klein eigen huisje op het terrein en hoef maar weinig te helpen. Ik moet wel mijn eigen eten kopen,
maar dat is allemaal niet zo duur. Vindt het ook wel fijn om zelf te koken,lekker luieren,wandelen,naar het strand. Het is niet echt een toeristisch eiland,voornamelijk grieken komen hier en veel Engelse. Ik heb wat vrienden gemaakt en daar breng ik de middagen mee door. Het weer is nog goed. Ik heb ook een huiskat,lief beestje. Ze hebben ook kippen,die slapen in de boom.
Ik heb er een foto van gemaakt,dus zoek de kip!
Rond 14 Oktober trek ik weer verder. Ik weet nog niet waar,maar meestal komt er vanzelf wat langs. Ik vindt Griekenland wel mooi,
Maar ik heb er nog niet veel van gezien. Wordt dus vervolg.
Liefs en groeten Carla

  • 26 September 2015 - 09:44

    Marijke:

    Hallo Carla,

    Het was goed om je weer even te zien bij de BBQ van de Startzondag.

    Wat een mooie foto's en je eigen huisje. Weet je zeker dat je verder wilt trekken?

    Lieve groet!

  • 26 September 2015 - 14:43

    Sanny:

    Hoi Carla.

    Al grote Griekenlandfan reageer ik op je mooie verhaal.
    Ten eerste Tongeren.,
    Wat een mensen met idealen.
    Basic. Geweldig. leuk voor je om daar te kunnen helpen.
    en Vlaams spreken, alvorens je naar de Grieken ging.

    Syros. niet toeristisch., mooi. en nu nog de nazomer.
    en eigen huisje.
    Vrienden gemaakt. meid geweldig.
    Wat spreek je met die vrienden . Engels??
    kalispera?? kalinigta?? enzovoort.
    zoals marijke schrijft was ook mijn opwllende vraag ::"blijf je niet een poosje bij de vrouw met haar rashonden??

    en je huiskat??
    kan die niet in je voorvakje van je rugzak. ??

    je verhaal klinkt erg goed.
    en , na deze weken Cyros komt er wel weer wat op je pad??

    misschien wel 6 weken Cyros. Maar nu denk ik voor je. Veel goeds Carla. tot de volgen de mail. uit Ollandia.

  • 27 September 2015 - 13:58

    Martien&Nella:

    Aγαπητέ Κάρλα
    Agapi̱té Kárla of in gewoon Nederlands, Lieve Carla,

    Na Nederlands, Engels, Spaans en wat Portugees nu maar aan de Griekse lessen. Je bent behalve een wereldburger, ook een wandelend woordenboek vreemde talen aan het worden. We doen graag met je mee.
    σκύλος γάτα
    skýlos = hond gáta = kat
    Natuurlijk spreek ik geen Grieks maar ik heb het even voor je opgezocht. Deze dieren komen veelvuldig langs in je verhalen. O,ja kippen ook! Nou vooruit dan, doe ik die er gratis bij in deze les, haha!(κοτόπουλα/
    kotópoula)

    Je woont wel erg leuk daar op Syros. Wat bloeit er nog veel he? Kun je nog in zee zwemmen of is dat te koud? Misschien ben je wel helemaal geen zwemmer en dan interesseert dat je niks.
    Heb het goed met allen die je onderweg ontmoet en weet dat Griekenland meer dan 6000 eilanden en eilandjes kent dus je hebt nog wel keus!
    Veel plezier en tot het volgende bericht.

    Με εκτίμηση ,
    Me ektími̱si̱ ,
    Nella.

  • 28 September 2015 - 09:46

    Dinant:

    Hai Carla,

    Een gezellig eilandje Syros lijkt me zo te lezen uit je verhaal en alweer wat vrienden opgedaan
    waar je je "vrije"tijd mee door kunt brengen.
    Gezelligheid van de kat en het mooie weer natuurlijk!
    Echt genieten van al het "goede" om je heen en dan eigenlijk op zoek naar nieuwe bestemming
    voor over een paar weekjes of misschien inderdaad lekker nog even blijven daar.
    In ieder geval fijne periode nu gewenst en plezier met de mensen om je heen, maar zeker
    genieten dat je weer een lekker plekje hebt in het mooie Griekenland.

    lieve groetjes tiede en dinant.

  • 07 Oktober 2015 - 12:04

    Jacobs Myriam:

    Dag Carla,

    Met de mama van Brecht, Tongeren België.

    Wij ontmoeten elkaar kort.
    wel nu mail ik je moest je interesse hebben in de onderwerpen waar we toen overspraken nl. Spanje in het voorjaar/Belg. Kust...

    mijn mailadres jacomyriam@gmail.com

    geniet nog even van Griekenland.

    myriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Syros

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 46849

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: