{<eiland of vaste land?> - Reisverslag uit Euboea, Griekenland van carla klaveren - WaarBenJij.nu {<eiland of vaste land?> - Reisverslag uit Euboea, Griekenland van carla klaveren - WaarBenJij.nu

{

Door: Carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

05 November 2015 | Griekenland, Euboea

Hallo lieve familie,vrienden en bekenden,
Alweer een poosje geleden,het leven in Griekenland is niet zo spannend. Na bijna 1 maand op Syros te zijn geweest,ben ik daarna doorgereisd naar Tinos. Een buureiland.
Buiten het seizoen is er niet veel te beleven op de eilanden,alles gaat dicht,bewoners vertrekken,zo ook de toeristen,bussen rijden minder. Zon,zee,strand,wandelen en lezen,dat werdt ik op de duur zat. Zoveel vrije tijd was op den duur iets te veel van het goede.
Ik heb wat af gewandeld! De heuvels op en af.
Op Tinos was het iets drukker,mooie kerk met heilig water. Dat is een pelgrimsplaats,een lange loper naar boven,wat chic dacht ik.
Totdat ik mensen naar boven zag kruipen,ja,kruipen. Ik heb er zelfs een foto van genomen. Ik heb gewoon gelopen,hoor.
Ik ben 4 dgn op Tinos gebleven,had daar een kamer gehuurd.
Lieve mensen,kreeg warm eten,sinaasappels uit de tuin. Daarna ben ik verder gevaren naar eiland Andros. Dat is wel een mooi wandeleiland,erg groen met overal mooie kleine kerkjes. Die staan echt overal,aan zee,langs de weg,op de heuvels.
Op Andros was mijn nieuwe adres,een jonge vrouw die allerlei producten maakte voor de verkoop. Kweeperenlikeur,marmelade,
chutney van allerlei fruit en groente,gedroogde kruiden,jam.
Mijn taken waren de hond uitlaten,onkruid wieden en wat klusjes rond het huis. We werkte veel samen. Zomers werkte ze als wandelgids en reisleidster,nu werkte ze bij een dorpshuis met allerlei activiteiten voor jong en oud in de avonden.
Na 2 weken ben ik naar Evia vertrokken,daar ben ik nu. Een Griekse vrouw,weer met hond. Een ondeugende Beagle! Als hij te weinig aandacht krijgt,steelt hij een boek uit de vele boekenkasten en gaat die grommend kapot bijten in de tuin. Zij rent er snel achteraan met een hondensnoepje. Dat gebeurt wel een aantal keren per dag,ik moet er stiekum wel om lachen. Slimme hond,toont slecht gedrag en krijg daarvoor wat lekkers!
Gelukkig heeft ze heel veel boeken!!
Gisteren zijn we begonnen met de olijfoogst. Het weer is goed.
Eerst worden er grote plastic zeilen onder de bomen gelegd, dan neem je een lange stok of plastic hark en sla je de olijven uit de boom of je hark ze eruit. Heel goed als je last heb van opgekropte boosheid. Dan kan je er flink op los slaan in de olijfboomgaard.
Gelukkig heb ik daar geen last van,ik mediteer al plukkend en sla met liefde de olijfjes uit de boom.
Wel hard werk,maar ik heb nu wel genoeg geluierd. Ik spreek al iets Grieks,wel een lastige taal. Maar de mensen zijn erg gastvrij en behulpzaam. Van de crisis hebben wel veel mensen last en er zijn stakingen vanwege de verhoogde belastingen. De gewone man heeft het er erg moeilijk mee.
Volgende week ga ik nog 1 week naar Athene en daarna iets eerder naar huis. Ik heb een leuk aanbod gekregen van een gezin in Spanje voor 3 weken. Ze gaan naar eurodisney met de kids.
Ik ben daar al eerder geweest,fijn gezin. Ze vroegen of ik op de honden wilde passen. Ik mocht vrienden meenemen. Nu vertrek ik 28 December naar Spanje met 2 vriendinnen,dus met oud en nieuw wordt het reuze gezellig.
Tot gauw in Nederland,liefs,groetjes Carla

  • 05 November 2015 - 22:04

    Laura:

    Leuk om weer je belevenissen te lezen. Veel plezier alvast in Spanje!

  • 05 November 2015 - 22:04

    Laura:

    Leuk om weer je belevenissen te lezen. Veel plezier alvast in Spanje!

  • 06 November 2015 - 20:46

    Dinant:

    Ha die Carla,

    Zo weer heel wat verschillende bezigheden waar je de tijd mee doorkomt alweer
    enkele weken/maanden.
    In ieder geval heb je nu weer mooi weer voor de olijven eraf te "slaan", llijkt me
    wel heel apart om te doen/zien.
    Zo zie je dat in griekenland alles op een laag pitje gaat draaien in deze rustige
    periode.
    In ieder geval leuk om later weer naar Spanje bij het gezin te gaan oppassen en heb
    je iets leuks om weer naar uit te kijken toch.

    In ieder geval nog een fijne week in Athene gewenst met allerlei mooie
    bezienswaardigheden en geniet ervan.

    lieve groetjes tiede en dinant.

  • 07 November 2015 - 16:55

    Wout En Ineke:

    Hallo Carla,
    Daar zijn wij ook weer eens. Griekenland viel al met al wat tegen, zo maken we op uit je verslag. Te rustig en te veel vrije tijd. Dat je op Tinos niet naar boven bent gekropen, valt ons toch wel een beetje tegen(grapje). Na zo veel rust was dat wellicht een mooie uitdaging geweest! Ook al moet ik eerlijk bekennen dat ik de weg waarschijnlijk ook lopend zou hebben afgelegd. Binnenkort voor een tijdje terug naar Nederland. Ook fijn om weer eens bij je familie hier te kunnen zijn. Daarna lekker ontspannen met een paar vriendinnen in Spanje. Er komen blijkbaar steeds weer van dit soort dingen op je pad. Verlang je inmiddels nog steeds niet naar een vaste plek vroegen wij ons af. Of geeft deze manier van leven je juist de voldoening die je zocht en zoekt?
    Carla, vanuit het Houtense wensen wij jou weer alle goeds!
    Een hartelijke groet van Wout en Ineke

  • 13 November 2015 - 12:29

    Nella :

    Hi Carla,

    Vanuit Engeland een groet van ons.
    Op 5 november jl is onze kleinzoon Lucas geboren, zoon van Carina&James. Het was even spannend maar alles is goed verlopen en nu genieten we met elkaar van dit geschenk.
    Wij zijn nu allebei 'uitgewerkt' en zijn begonnen een klein beetje jou na te doen met ergens te bivakkeren en dat is voor ons nu Engeland voor 5 weken. Het is heerlijk.
    Ik moest wel lachen om je verhaal lopend heuvel op en af(goed voor de kuitspieren) en slaand in de olijfgaard(idd goed voor je opgekropte boosheid te verwerken, maar die heb jij toch niet? en de armspieren) Mens daar kan geen work-out tegenop hoor!
    Heerlijk dat je het fijn hebt en ook leuke plannen voor Spanje.
    Eerst weer even naar huis, daar geniet je ook van , weet ik.
    Nog veel plezier en tot je volgende story.

    Hartelijke groet,
    Martien&Nella.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Euboea

Europa kost en inwoning !

Op reis door Europa met Helpx,helpen voor kost en inwoning.

Recente Reisverslagen:

21 December 2016

18 December 2016

14 Oktober 2016

☀️☀️

11 Juli 2016

15 Juni 2016

carla

rondreis door midden-Portugal van Februari tot Juni . Eerder reizen waren Australie, New zealand. Amerika. Thailand. Nepal, India, Bangladesch, Armenie

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 46844

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 17 September 2018

Europa kost en inwoning !

Landen bezocht: