Vanuit Alphen naar st Jansklooster in Zelem,Belgie - Reisverslag uit Zelem, België van carla klaveren - WaarBenJij.nu Vanuit Alphen naar st Jansklooster in Zelem,Belgie - Reisverslag uit Zelem, België van carla klaveren - WaarBenJij.nu

Vanuit Alphen naar st Jansklooster in Zelem,Belgie

Door: carla13

Blijf op de hoogte en volg carla

07 November 2014 | België, Zelem

Lieve beste vrienden,familie,medevolgers,
Een einde van een mooi leven,mijn vader is thuis overleden.Goed afgesloten,zonder veel pijn of lang ziekbed.

Omdat ik heb besloten weer op pad te gaan,blijf ik nu deze maanden wat dichterbij huis.Het is Belgie geworden. Vanaf Maandag 3 Nov. zit ik in een gemeenschap woonachtig in een mooi klooster in Zelem. Het st. Jansklooster. Een heel bont gezelschap leeft hier met byzondere leefwijze. Ze hebben vele grote zalen voor huwelijks-en familiefeesten,bedrijfsevents,eetcafe,eco-groentetuin,bos met wandelpaden,workshops.
Ik werk samen met meer vrijwilligers,soms poetswerk,helpen in de keuken,diverse klusjes in en om het huis en tuin.Ik heb een kamer met mooi uitzicht,stapelbed en een bureau.Iedereen is zeer betrokken met elkaar,in de morgen dansen we 15 min.om de dag te beginnen in de hal. Dan wordt besproken wie wat gaat doen. Er wonen en werken ongeveer 15 a 20 bewoners hier,van jong tot oud. Ze hebben meestal een achtergond van het nieuwe denken,mystiek en love is power. Ik vind het heel byzonder om zo mee te mogen draaien met deze dynamische groep mensen.
Er vinden elke week wel grote feesten plaats of workshops.
Vandaag zijn we gaan wandelen met 14 man,het was een afscheid van een van de medewerksters. Daarna heerlijk soep gegeten. Een aantal mensen hebben een goed gevoel voor humor,er wordt veel gelachen. Heerlijk om zo echt jezelf te kunnen zijn.
Ik blijf hier tot eind Nov.,daarna ga ik naar Brugge. Daar is een alternatieve tuingebeuren met bollen en vaste planten.
Een lieve groet van het klooster,
Carla

• 07 November 2014 - 23:14

Sanny:

Beste Carla.
    Een pittige tijd ligt achter je. En wat ik uit je verhaal haal : het was goed zo, met je vader. Heel veel waard voor jou is, dat je er was en dat je afscheid kon nemen. Je zult herinneringen aan hem meenemen, waar je ook heen gaat in Europa. alle goeds!!
    en nu Belgie. Wat een sfeer in het klooster. het lijkt op een thuiskomen. en dan eind van de maand naar Brugge. Een pracht stad. In de plantenwereld. Een goede reis. En veel bourgondisch genot bij onze Zuiderburen. groet van Sanny.

• 07 November 2014 - 23:39

Laura:

Gecondoleerd. Fijn dat je het goed hebt afgesloten en dat je dichtbij kon zijn.

wens je een goede reis toe en hoop weer mooie verhalen van je te horen .

• 08 November 2014 - 08:58

Martien&Nella:

Hee Carla,

Wat leuk dat we elkaar even hebben getroffen bij een bakkie thee, zo konden we even bijpraten over dat stuk in je leven dat je net had afgesloten. Kostbare herinneringen gaan met je mee.

Je vertelde al dat je naar het klooster zou gaan en nu je er bent is het een prettige omgeving, inspirerend op een manier die je niet had verwacht?
    Opnieuw genieten van het reizen, van het ontmoeten, van vrij zijn, y' are a lucky girl!
    (en ik reis in een zak van je rugzak mee)
    Dank voor je interessante verhalen en reis vooral zo verder!

Lieve groet,
    Nella.

• 08 November 2014 - 23:59

Krijn En Ge:

Fijn dat je het zo naar je zin hebt
    Nu bijkomen van alles en alles verwerken
    Groetjes Krijn en Ge

• 09 November 2014 - 18:08

Dinant:

Hallo Carla,

Wat gaat de tijd snel hé, vorige week om deze tijd hebben we elkaar nog even gesproken
    en had je er weer zin in om te vertrekken, alleen een beetje dubbele gevoelens in
    deze veranderde situatie thuis. Maar fijn dat je het zo van dichtbij hebt mogen
    meemaken en kunnen afsluiten met elkaar. Nu in ieder geval niet zover weg.
    Zo te lezen heb je er alweer
    een leuke plek gevonden met fijne mensen om je heen.
    Dat klinkt goed en allerlei bezigheden die de aandacht vragen samen met anderen,
    en op z'n tijd de nodige humor wat zeker ook belangrijk is.

Nou Carla geniet ervan en vooral goede weken gewenst daar.

lieve groetjes tiede en dinant.

• 09 November 2014 - 19:16

Nely De Jong:

Hoi Carla,
    Dat klinkt weer helemaal des Carla's , beetje van dit, beetje van dat, en van alles wat!
    Groet Nely

• 10 November 2014 - 08:31

Hannie:

DIT IS DE SPIRIT!
    Groetjes Hannie.

• 12 November 2014 - 11:03

Marijke:

Gecondoleerd Carla. Fijn dat je een "warm plekje" gevonden hebt in het klooster.